Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 10/2011

14. 3. 2011
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 7.-13. 3. 2011

Klíčová slova týdne

  • nový zákon o VŠ, dějepis ve státní maturitě, optimalizace sítě středních škol, technologie ve vzdělávání

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Hlavním vzdělávacím tématem v médiích byl návrh nového zákona o vysokých školách, jež přináší řadu novinek, o kterých se však již delší dobu diskutuje a píše (viz například aktuální doporučení Rady pro reformu vysokoškolského vzdělávání). Vše se točí kolem zajištění kvality vysokoškolského vzdělávání. Na podporu této oblasti přišel ministr Dobeš s nápadem, přivést na naše vysokoškolská pracoviště experty ze zahraničí. O tom, jaké překážky tomuto řešení brání, píše v komentáři J. Zlatuška.

  • CERMAT publikoval ukázkové úlohy z dějepisné maturity. Úroveň některých úloh zaskočila i nezasvěcené laiky, natož samotné učitele dějepisu. Ti formulovali otázky související s tvorbou testů. CERMAT se po delší době ozval a  na část otázek odpověděl. Jak celá maturita vlastně dopadne, když je zřejmé, že pojetí tvůrců testů a učitelů se značně odlišují? Možná se více dozvíme v diskusi na konferenci Inovace ve výuce, na níž budou přítomni jak zastánci, tak odpůrci státní maturity.

  • Veřejnost má na školství jasný názor založený na neznalosti, tak zní nadpis článku, pojednávajícího o výzkumu, který nedávno realizovala výzkumná agentura TNS Aisa. Z něho vyplývá, že veřejnost je o problematice vzdělávání informována velmi povrchně. V okamžiku, kdy respondenti dostávali v rámci otázek další informace o dané problematice (zde plošné testování), jejich výpovědi se výrazně proměnily. Obdobná situace však je i  uvnitř odborné veřejnosti, což dokládá článek A. Veselého, který velmi podrobně popisuje situaci se zadáním práce a  diskusi o vzdělávacích standardech.

  • O proměně vzdělávání se mluví a píše všude na světě. Hledají se zajímavé přístupy a zkušenosti. Příkladem může být článek Sedm skvělých vzdělávacích myšlenek, který přináší možná v některém ohledu sice možná banální, nicméně funkční zjištění. Jiným pohledem může být vystoupení J. Nováčkové zveřejněné na stránkách TEDxPragues, které se věnovalo proměně motivace dětí v průběhu prvního školního roku.

O čem se diskutuje

  • Máme se ve škole podřizovat informačním technologiím? – diskuze.rvp.cz – polemická debata o tom, nakolik se ve škole přizpůsobovat technologiím a  kam až povede jejich používání. Debata příhodná i vzhledem k tomu, jakým velkým tempem rozšiřování technologií postupuje – jak dokládá i článek B. Brdičky, kterak české školní děti přesedlají v brzké době na tablety místo notebooků a stolních PC.

Inspirace z praxe

  • Národní ústav odborného vzdělávání vydal publikaci Odborné školy a jejich sociální partneři, ve které se autoři soustředili na problematiku zapojení různých sociálních partnerů do fungování škol v souvislosti se zaváděním školních vzdělávacích programů. Na příkladech pěti konkrétních škol je zde ilustrován různý přístup k  dané problematice a v závěru je možné nalézt výčet doporučení a možných tipů spolupráce mezi praxí a odbornými školami.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články