Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 1/2011

10. 1. 2011
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 3.-9.1.2011

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Jak se říká: „O pěnězích je to až na prvním místě“. Stejná otázka se začíná aktuálně řešit mezi pedagogy. Článek na Aktuálně.cz upozorňuje na rozdíly mezi platy učitelů „s“ a „bez“ vysokoškolského diplomu. Na téma výše platů jsme nedávno také publikovali blog o tom, kdo by měl mít více peněz, zda mistr na učňáku, nebo učitel na gymnáziu.

  • Na serveru Učitelských listů se objevila zpráva Proč jdeme dolů a co s tím dělat. Článek je zajímavý tím, že obsahuje doslovné citace odborníků s uvedením jména autora myšlenky k devíti klíčovým oblastem českého školství.

  • Peníze, investované do školství, zacílené na generaci druhých stupňů základních škol, nemohou mít očekávaný efekt, protože to hlavní bylo promarněno už dávno předtím – vštěpování základních dovedností v útlém věku.“ Citace ze studie Foundations Year, kterou předložil v závěru minulého roku ve Velké Británii premiérovi tým expertů. Hlavní příčinou je podle zmiňované studie klesající míra odpovědnosti, kterou rodiče přebírají za své děti, a to, do jaké míry dokážou upřednostit zájmy svých dětí před zájmy svými. Ve Velké Británii začínají hledat recept na to, jak přivést rodiče k  větší angažovanosti při výchově. Článek zajímavým způsobem porovnává situaci v Česku a Velké Británii.

  • Studenty k aktivitě ve škole přitáhnou reálné zkušenosti: na Gymnáziu Jiřího Ortena v Kutné Hoře si toto pravidlo potvrdili v jednom z  aktuálních školních projektů. Studenti si tu ověřují znalosti ze světa práce v praxi, nejzajímavější možností byla příležitost vyzkoušet si reálný konkurz na místo ředitele gymnázia. Před komisí složené ze ředitele školy a jeho kolegů obhajovalo několik studentů ve dvoukolovém pohovoru svou vizi rozvoje školy. Vítězka konkurzu, Alena Jiráková, prožije za odměnu 13. leden ve funkci společně s panem ředitelem.

O čem se diskutuje

Akce tohoto týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 11.1. NIDV – Konference – Proměny školy – inkluzivní vzdělávání (Ústí nad Labem)

  • 11.1. Otevíráme o.s. a EDUin, o.p.s. – Science Café „Měření vědomostí a dovedností: zhoršuje se vzdělanost české populace?“ (Praha)

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články