Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 13/2012

10. 4. 2012
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 2.–8. 4. 2012

Klíčová témata týdne:

změny v maturitní zkoušce, standardy finanční gramotnosti, Dobešův krátký návrat na MŠMT, zpráva o kvalitě vedení škol v Evropě, budoucnost školství a škol

Výrok týdne:

„Úloha ředitele školy v českém školství je zakotvena v legislativních dokumentech (…) a v kurikulárních dokumentech (…). V současné době neexistuje soubor profesních standardů či kompetencí pro ředitele škol (ani pro učitele). Jediné kompetence, které jsou vymezeny, se týkají právních náležitostí a vztahují se k řízení a správě školy jako organizace.“ ze zprávy Zlepšování kvality škol ve střední Evropě (závěrečná zpráva z projektu Kvalitním vedením škol k efektivnímu učení)

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

     

  • Letošní maturity proběhnou jinak, MŠMT zavádí několik změn. Písemné práce nebudou například již opravovat učitelé na školách, mění se také časové schéma i to, kdy se studenti dozvědí své výsledky. Změny reagují na problémy, které však byly do značné míry známy již před spuštěním prvního kola maturit.
  •  

  • Děti mají stále větší nechuť k matematice a odnášejí si ze školy méně znalostí a dovedností než před několika lety. Pomohla by povinná maturitní zkouška, nebo máme na matematické dovednosti rezignovat? Je matematika nejlepší tělocvičnou ducha? Doporučujeme článek Opravdu nikomu nevadí, že hloupneme?
  •  

  • Kvůli čemu odstoupil Josef Dobeš z funkce a jakým byl ministrem, se dozvíte z exkluzivního internetového průzkumu. Minulý týden se Josef Dobeš na MŠMT krátce vrátil v roli poradce Ladislava Němce, pověřeného vedením úřadu. Po ostré reakci médií z pozice odešel, vzkázal novinářům, že jsou hyeny, a dokonce opustil mateřskou stranu. Přečtěte si Dobešovu reakciblogové rozloučení s exministrem od Tomáše Feřtka.
  •  

  • Zpráva z mezinárodního projektu „Kvalitním vedením škol k efektivnímu učení“ může zajímavě doplnit zjištění, která provedla před nedávnem společnost McKinsey ohledně kvality a efektivity vedení škol. Zpráva se věnuje především úrovni péče o kvalitu vedení škol ve vybraných evropských zemích, profesním standardům vedení škol a způsobu jejich nastavování. Publikace přináší i doporučení pro tvůrce vzdělávací politiky – bude se jim v České republice někdo věnovat?
  •  

  • Ondřej Šteffl ze společnosti Scio říká v přednášce z pražského TEDx, že zatímco svět se mění stále rychleji, školství bylo vždy konzervativní a změnit se nemůže, protože nechce… Tento rozpor podle něj narazí brzy na svoje limity a naše děti budou pro svoje děti hledat alternativy ke škole. Poslechněte si, co je „paralelní vzdělávání” a jakou má budoucnost. V souvislosti s touto přednáškou doporučujeme dva články – Přirozené způsoby pro dětské samovzdělávání a článek o tom, jak se v zahraničí znovu mění přístup k využití digitálních médií a internetu ve výuce.
  •  

  • Již v r. 2007 vznikly standardy finanční gramotnosti a byly postupně začleňovány do rámcových vzdělávacích programů. Nyní se uvažuje o jejich revizi a byla vyhlášena veřejná diskuse na Metodickém portálu. Bohužel jen na měsíc a s minimální odezvou učitelů a odborníků, kteří o ní ve většině případů nejspíš ani nevědí.

Inspirace z praxe

  • Prvňáčkovník, webová poradna nebo vzdělávací besedy – i tak pečuje základní škola v Opočně o rodiče svých žáků. Škola je držitelem certifikátu Rodiče vítáni.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 13.4. ČMOS PŠ: konference „České školství – co chceme“ (Praha)
  • 14.4. Semináře v rámci projektu CLIL do škol (Brno)
  • 20.4. MŠMT: Odborná diskuze k projektovému záměru IPn OP VK – UNDE MALUM – systémový rámec celoživotního učení v oblasti prevence rasismu a xenofobie (Praha)
  • 21.4. Semináře v rámci projektu CLIL do škol (Brno)
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články