Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 14/2011

11. 4. 2011
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 4.-10.4.2011

Klíčová témata týdne:

novela školského zákona, Dlouhodobý záměr vzdělávání a vzdělávací soustavy ČR, zákon o vysokých školách, smlouvy s rodiči, jednotné osnovy, testování

 

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Do vlády byla předložena novela školského zákona a návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání. V obou návrzích je několik kontroverzních témat, jejichž přesný význam a realizaci v  praxi nedovede vysvětlit ani samo ministerstvo, jak komentuje Tomáš Feřtek pro ČT24. Budou znovuzavedeny jednotné osnovy? Jaký smysl mají mít smlouvy škol s rodiči? Učitelům došla s ministerstvem trpělivost a  sepsali petici, v níž vyzývají politiky k odmítnutí novely zákona. Je v  pořádku, že vznikají zákony, které ministerstvu školství umožňují de facto libovolně interpretovat paragrafy pole momentálních nápadů úředníků?

  • Své stanovisko k případnému zavedení jednotných osnov publikovali EDUin i Stálá konference asociací ve vzdělávání, jež navíc ve své tiskové zprávě uveřejnila přehled, ve kterých zemích existují povinné osnovy. Ministerstvo na naše otázky o podobě a funkci osnov reaguje poněkud mlhavě.

  • Víte, co vše obsahuje novela zákona o vysokých školách, která vzniká nezvykle rychle a potichu bez vyjádření Rady vysokých škol nebo vědeckých rad? V novele je několik pozoruhodných návrhů: bude školné, ale neříká se, co se s vybranými penězi bude dál dít; nepočítá se s vědeckými radami ani s fakultami; akreditace nebudou oborové, ale celouniverzitní, a tudíž ještě méně průhledné; místo akreditační komise bude existovat Agentura po kvalitu vysokého školství a za hodnocení jí budou vysoké školy platit…

  • Alternativu k plošnému testování nabízí Daniel Münich z Centra pro ekonomický výzkum a postgraduální vzdělání. České školství potřebuje podle něj získávat údaje o vzdělávacích výsledcích žáků z takových testů, které nebudou školy nutit k ovlivňování výsledků, protože na nich nebude záviset jejich existence. Tedy taková PISA v národním měřítku.

  • Co zjistil ČSÚ o tom, jak se mění náš vztah k technologiím? A co z toho vyplývá pro výuku ICT ve školách?

  • Kdo má v životě 6-15letých dětí největší vliv? V čem je ovlivňují rodiče, v čem kamarádi? Máme k dispozici průzkum NIDM.

O čem se diskutuje

  • Narůstající agresivitu žáků se rozhodl ministr Dobeš řešit zavedením smluv škol s rodiči. Tým tvůrců konceptu vede dětský psycholog Václav Mertin. Podle Mertina nemá jít o represivní pomůcku, ale spíše o výchovný plán. Ředitelé škol ale tvrdí, že takový nástroj již k dispozici mají – oba názory zazněly na Českém rozhlase. Nepomohli by školám více zatím nedostatkoví školní psychologové, ptá se ve svém blogu Tomáš Feřtek?

Akce tohoto týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 11.-14.4. HYL s.r.o. – konference „Inovace ve výuce“ (Praha)

  • 12.4. Senát ČR – seminář „Připravenost státních maturit“ (Praha)

  • 14.4. IPPP – Veřejné jednání Resortní pracovní skupiny k péči o  kognitivně nadané děti a žáky (Praha)

  • 15.-17.4. Kalokagathie – konference „Fórum výchovy ke zdraví XIV.“ (Benešov)

  • 15.-16.4. CZ IALE – konference „Vzdělávání v ochraně přírody a  krajiny “ (Horky)

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články