Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 14/2013

8. 4. 2013
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 1.– 7. 4.

Témata týdne:

Celoevropský den Romů a petice Amnesty International, Zpráva Amnesty International k diskriminaci Romů v Evropě, Zveřejnění maturitních žebříčků gymnázií, Mezinárodní dějepisná soutěž EUSTORY, plošné testování, odklady školní docházky

Výrok týdne:

„Už jsem zmiňoval význam kvalitního monitoringu pro funkčnost liberálního vzdělávacího systému. U nás se však stále hovoří hlavně o plošném testování. To je ale jen jeden z mnoha nástrojů a pouze k určitým účelům. Použít lze i výběrová šetření na omezeném vzorku škol a žáků. Takové šetření je navíc levnější, nevyvolává velké celospolečenské emoce, strach mezi žáky a nežádoucí chování na straně škol. Také jsme nehovořili o testování pro účely pilotního ověřování dopadů nových vzdělávacích přístupů. Kdejaký neověřený nápad se u nás hned přepisuje do zákona. Zkuste domyslet, jak by to dopadlo, kdyby se takto bez ověřování do distribuce zaváděly třeba nové léky.“ Daniel Münich v rozhovoru pro LN

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Testování a známky: Výhrady proti plošnému testování u části veřejnosti stále trvají, o známkování a testování píše také Martin Rychlík. Jeho článek evokuje otázku, zda skutečně potřebujeme vnější stimuly, abychom „makali“, když to v jiných systémech lze i jinak. K tématu doporučujeme starší, ale velmi zajímavý a fundovaný rozhovor několika významných osobností pro Orientaci Lidových novin na téma hodnocení žáků, plošného testování a maturit.
  • Zažijte vzdělávání jinak: Přidejte se k akci Zažít vzdělávání jinak v rámci kampaně Česko mluví o vzdělávání. Na Den dětí 1. června, pro děti, rodiče, prarodiče i veřejnost zajímavé metody učení a nové způsoby vzdělávání.
  • Proč je naše škola orientována na deficity? Co kdyby to bylo tak, že by se dítě učilo více toho, co mu jde, a z toho, co ho neoslovuje, by se učilo jen základ? Zajímavé zamyšlení v blogu psychologa Dalibora Špoka.
  • Odklady a nedostačivé předškolní vzdělávání: Každé 5. dítě má v ČR odklad. Aktuálními důvody jsou nejčastěji chybějící základní dovednosti, které dítě nezískalo v rodině či ve školce – nerozvinutá řeč, logopedické vady, nerozvinutá motorika… Řešení kvality a role předškolního vzdělávání je také jedním z témat ministerské Strategie 2020 – přečtěte si, jaká další slabá místa chce MŠMT odstranit a k jakým tématům bude v brzké době organizovat diskuse.
  • Je takové terno, že školy řídí obce a kraje? Vrací se diskuse o tom, zda je opravdu přínosem, když školy neřídí přímo MŠMT (od r. 2002 po změně pravomocí obcí a krajů). Přečtěte si aktuální postoje některých škol a odborníků, kteří největší problém spatřují v obtížích s financováním vzdělávání. K tomuto tématu doporučujeme také výtah z aktuální studie Evropské komise, jež uvádí přehled, ve kterých zemích EU významně klesají investice do vzdělávání.
  • Jak se vyvíjejí vzdělávací technologie: Jednoduchá infografika ukazující vývoj od první veřejné školy v USA v r. 1635 až po iPady ve školách.

Inspirace z (a do) praxe

  • Publikace a videa pro učitele ke čtenářství a výuce o lidských právech: Varianty nabízejí nové materiály pro učitele – téma lidských práv (příběhy, komiksy, videa), výuka čtenářství (dvě nové metodiky).
  • Mezinárodní síť inovativních škol: Nadační mezinárodní nezisková organizace Ashoka síťuje inovativní školy po celém světě a nabízí jim zajímavou podporu. Více o programu Changemaker Schools Nework zde.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 9. a 11. 4. Workshopy „Vize vzdělávání“ (Liberec; Plzeň)
  • 10. 4. Přednáška s diskusí na téma „Radosti a úskalí domácí školy“ (Praha)
  • 10. 4. Diskuse (Ne)přizpůsobivá škola (Praha)
  • 15., 16. a 17. 4. Workshopy „Vize vzdělávání“ (Pardubice; Olomouc+Zlín; Brno+Ostrava+Praha)
  • 15. a 18. 4. Kulatý stůl záměru projektu Kampaň proti rasismu a násilí z nenávisti (Praha)
Více akcí a podrobnosti ke každé z nich najdete v EDUkalendáři.
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články