Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
státní maturita, novela školského zákona, učební osnovy, vysoké školy
Státní maturita byla ve školství hlavním tématem uplynulého týdne. Zatímco ministr školství v maturitním speciálu na ČT24 i ředitel CERMAT, Pavel Zelený, v online rozhovoru a online diskusi přesvědčují veřejnost o 100 % připravenosti maturit, na zvláštním semináři svolaném senátním Výborem pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva se kritikou nešetřilo. Přítomní ředitelé a odborníci spatřují problém především ve špatné kvalitě testů a snižující se objektivitě zkoušky. Poslechněte si, co řečníci vytýkali CERMATu a jeho řediteli. Podle jednoho z kritiků, Ondřeje Hausenblase, leží problémy českého školství ještě hlouběji v systémových problémech, než jen v nepřipravenosti státních maturit.
Vláda schválila novelu školského zákona. Z tiskové zprávy MŠMT vyplývá, že premiér Nečas vzal v potaz petici učitelů a ohradil se vůči potenciální možnosti zavádět povinné učební osnovy. Text novely byl údajně přímo na jednání pozměněn. Premiér Nečas po jednání vlády prohlásil, že v novele neprošlo omezení počtu přihlášek na střední školy ze tří na dvě a plánované povinné osnovy zůstanou i nadále doporučené. Podstatné ovšem je, jak vypadá nové znění zákona – novela bude teprve uveřejněna na webových stránkách vlády.
MŠMT uveřejnilo návrh Strategického rámce vysokoškolské politiky na období 2011-2015. Ministerstvo v něm plánuje, že vysokou školu by měl získat v zásadě téměř každý občan – důvodem je větší flexibilita na trhu práce. Mají k tomu napomoci dvouleté studijní programy, které začnou vznikat již v roce 2012. Budou mít absolventi učilišť a středních odborných škol motivaci studovat vysokou školu? Nemůže je „flexibilně“ připravit již střední škola?
Proběhla informativní konference o smlouvách škol s rodiči. V.Mertin na ní prohlásil, že hlavním úkolem školy je vzdělávat, až druhotně jde o výchovu. Podle něj by se povinná školní docházka měla změnit na povinné vzdělávání – žáka by bylo možné ze školy vyloučit, odpovědnost za jeho vzdělání by pak převzali rodiče. Ze zajímavého materiálu VÚP o rodičovských smlouvách v Anglii vyplývá, že na smlouvy přecházela tato země 15 let – v Česku by podle autorů muselo nejprve dojít k řadě systémových změn.
Státní maturita, ale i osnovy a standardy otevírají otázku, co vlastně máme ve škole učit. V češtině seznamy autorů? K čemu? Není to jako učit dějiny králíkářství? Diskuse k blogu T. Feřteka.
V malém městečku v USA vybavili všechny předškoláky a jejich učitelky iPady. Oblastní školní rada si od tohoto kroku slibuje zlepšení úrovně gramotnosti dětí. Trend výuky za pomoci technologií se ve Státech zhusta objevuje i na základních školách. Přibývá tzv. hybridních škol, kde se hodně z výuky odehrává online.
19.4. NIDV – konference „CLIL“ (Olomouc)
20.4. AIVD – seminář „Evropské sítě odborného vzdělávání a jejich fungování v ČR“ (Praha)
20.4. Fulbrightova komise – seminář „Standardy a jejich využití ve výuce – zkušenosti amerických učitelů“ (Praha)