Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 15/2012

23. 4. 2012
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 16.‒22. 4. 2012

Klíčová témata týdne:

revize RVP ZV, testování žáků na ZŠ, kandidáti na post ministra školství

Výrok týdne:

„(…) Naše představa o hodnocení, například ty testy, je finální, ne formativní. Neučíme děti hledat správná řešení, ale rovnou je testujeme. Zkoušíme je z těch slovesných tříd a vzorů (mimochodem nejsou v osnovách dvacet let, ale málo se to ví) nebo je nutíme, aby říkaly synonyma ke slovu skromný…“
Z rozhovoru s O. Hausenblasem pro iDnes

Novinky (výběr ze zajímavých událostí):

    • MŠMT se potichu a nenápadně zabývá v těchto dnech zásadními úpravami Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Vyhlásilo sice odborné diskusní semináře pro učitele (jejich přehled najdete v EDUkalendáři zde), na přihlášení byly ovšem pouhé 4 dny a všechny semináře se konají v jediném týdnu v pracovní době vyučujících. Mezi diskutované body přitom patří i sporné otázky, jako zavedení etické výchovy, výchovy k národní hrdosti nebo omezení sexuální výchovy. Zdá se, že po odchodu J. Dobeše se na ministerstvu rozhoduje a koná stále stejným způsobem.

 

    • Na kulatém stole SKAV a EDUin s názvem „Co doopravdy říká o našem školství zpráva OECD“ se zástupci ČŠI a odborné veřejnosti shodli na tom, že učitelé potřebují metodickou podporu k tomu, aby mohli formativní hodnocení, po kterém volají experti OECD, vůbec provádět. Rozpory panují naopak v tom, zda plošné testování může plnit funkci nástroje formativního hodnocení a zda je možné, aby ČŠI plnila roli instituce, která bude podporovat rozvoj učitelů. Poslechněte si audionahrávky vystoupení řečníků. ČŠI vydala také vlastní článek, kde prezentuje svůj postoj k testování a oznamuje zahájení celonárodní diskuse.

 

    • Scio provedlo porovnání výsledků žáků 9. tříd v testech v letech 2005 a 2011 a zjistilo, že žáci na testovaných školách se významně zhoršili v matematice a českém jazyce, zlepšili naopak v angličtině. Rozhovory s vybranými školami, kde se žáci plošně zlepšili, ukázaly, že změna nastala díky obměně učitelů, ve třídách bylo méně žáků, nadanější děti neodešly na víceletá gymnázia a ředitel školy měl jasný plán, jak se na kritické oblasti vzdělávání zaměřit. Čtěte zprávu zde.

 

    • Debata o kandidátech na post ministra školství pokračuje – Radek John upřesnil pro ČT24, kdo novým ministrem nebude… Josef Dobeš v rozhovoru pro První zprávy vysvětlil, kterak slíbil prezidentovi, že bude bojovat za české školství, a kdo stál za mediální kampaní proti jeho osobě.

 

 

    • Metodický portál RVP.cz, který provozuje MŠMT, nedostal dostatek peněz na proplácení článků a DUMů od učitelů. Od 21. 4. nejsou příspěvky honorovány. MŠMT přitom slíbilo na provoz portálu 3,5 milionu korun. Bude to znamenat postupný konec této oblíbené metodické podpory pro učitele?

 

  • Doporučujeme zajímavý (byť dlouhý) blog o tom, jak jeden starosta malé obce hledal asistentku a otestoval si přitom, jakým způsobem připravuje škola „na život“: 21 uchazečů řešilo několik úkolů, uspělo v zásadě ve stylizování dopisu, zcela pohořelo při základní práci s Excelem, nedokázalo dobře navrhnout organizaci akce, neumělo řešit nestandardní problém, potýkalo se se základy ekonomického myšlení. Vítězkou se stala středoškolačka, která předčila několik magistrů i inženýrů.

O čem se diskutuje:

  • Jak by mohla vypadat škola v roce 2050? Máme naději, že se bude lišit od té v roce 1950? Sledujte také zajímavou debatu pod článkem.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře):

  • 23.-26. 4. MŠMT: Diskusní semináře k revizi RVP ZV (Praha)
  • 24. 4. RAABE: Konference Vaše škola – Bludištěm paragrafů bez obav (Praha)
  • 26. 4. CEDU: konference „ČESKÉ DĚTI A ANGAŽOVANOST. PROSPĚCH: dostatečný“ (Praha)
  • 3. 5. CEDU: konference „ČESKÉ DĚTI A ANGAŽOVANOST. PROSPĚCH: dostatečný“ (Ostrov)
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články