Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 18/2012

14. 5. 2012
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 7.–13. 5. 2012

Klíčová témata týdne:

maturity, plošné testování, změna zákona o pedagogických pracovnících, ohrožení evropských dotací trvá

Výrok týdne:

Není pravda, že se test nedal zvládnout. Je pravda, že jej nezvládla neočekávaně větší část studentů,“ řekl v Hyde Parku ředitel CERMAT Pavel Zelený o maturitním testu z matematiky na dotaz přítomných maturantů, jak je možné, že přes všechny validace se test nedal zvládnout a časová dotace byla nedostatečná

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Byla těžší verze maturity soutěží pro 20 nejlepších matematických mozků v republice, jak se vyjádřil Václav Klaus ml.? Sledujte rozhovor na ČT (dole) s ředitelem gymnázia PORG a metodičkou CERMAT Evou Řídkou, která se mmch. vyjadřuje i k tomu, jak probíhalo pilotní ověřování testu. Proti zkoušce z matematiky se ohradili také studenti a učitelé v petici maturita2012.cz. Zásadní připomínkou není jen nedostatek času na provedení testu (CERMAT test neověřuje jako celek a čas byl nastavený špatně), hlubším problémem je to, že CERMAT připravil test, který se svým pojetím výrazně lišil od loňského testu. Test tak neodráží způsob výuky, kterým maturanti 4 roky procházeli, a překvapil i premianty.
    Samotné úlohy přitom odborníci chválí, kritizují ale didaktické pojetí testu. Tato kauza je přitom také zvětšeným zrcadlem toho, jak se v poslední době chovají instituce ministerstva, všímá si okrajově v blogu k maturitě také Tomáš Feřtek: neumějí přiznat chybu, drží se tvrdošíjně svých stanovisek, komunikují mlhavě nebo pomocí nic neříkajícího newspeaku. Smutné je, že tato „jednotící linie“ se táhne i dalšími tématy, o nichž dnes píšeme, např. testováním žáků v 5. a 9. třídách nebo zacházením s evropskými dotacemi. Je ministrova nedělní omluva blýskáním na lepší časy (tisková zpráva MŠMT zde)?
  •  

  • Ministr školství ukončil 14denní seznamování s resortem a debatoval v Otázkách Václava Moravce. Provedl také několik personálních změn, prvním náměstkem se stal Jiří Nantl. Zamyšlení nad politikem Fialou přinesla Česká pozice.
  •  

  • Na iniciativu rodičů „Stop plošné testování žáků 5. a 9. ročníků“ reagovala odmítavě ČŠI. Ve své tiskové zprávě se ovšem podle Ondřeje Hausenblase nevypořádala s námitkami rodičů a nepřináší ani další informace, které by pomohly vyjasnit obavy a vysvětlily, jak jsou eliminována rizika – o nich právě Hausenblas píše v článku na EDUin. ČŠI se přesto dušuje, že letošní testy budou lepší než ty v pilotním ověřování, její odpovědi na často kladené dotazy rodičů ale budí velké rozpaky. Autoři rodičovské iniciativy se rozhodli narychlo uspořádat 15. 5. v Praze veřejnou panelovou diskusi. O absurdní zkušenosti s testováním čtenářských kompetencí v USA píše Jana Bradley a začali o ní diskutovat učitelé na Metodickém portálu RVP.cz.
  •  

  • Profesor Jan Sokol a Tomáš Feřtek diskutovali v Rádiu Česko o změnách v zákoně o pedagogických pracovnících – mimo jiné také o tom, co bohužel stále nefunguje, a to je více smysluplné praxe pro budoucí učitele, např. po ukončení bakalářského studia.
  •  

  • Absurdní kroky MŠMT kolem revize RVP ZV, jako byla například týdenní lhůta pro diskutování připomínek s učiteli nebo chystaná veřejná debata, na niž je vyhrazen také jediný týden v červnu, komentuje Radek Sárközi. Připojuje také, jak by měla úprava RVP správně probíhat a jaké kroky by měl udělat ministr Fiala jako první.
  •  

  • Poprvé v historii evropských fondů v ČR je k dispozici veřejnosti přehled všech realizovaných projektů na webu mapaprojektu.cz. Mapa vznikla z podnětu Evropské komise, která také uhradila veškeré náklady na její vytvoření, a obsahuje projekty i mimo oblast vzdělávání.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 14. 5. APERIO: Kulatý stůl pořádaný u přílezitosti Mezinárodního dne rodin (Praha)
  • 15. 5. Diskuse rodičů, škol, zřizovatelů, MŠMT, ČŠI, odborníků a institucí o zavádění povinného plošného testování žáků 5. a 9. ročníků (Praha)
  • 15. 5. konference „Tvořte a spolupracujte jinak“ (Praha, 23. 5. v Brně)
  • 15.-16. 5. konference „Proměny výchovy aneb obecná porada o nápravě věcí lidských“ (Praha)
  • 18. 5. PŠL: Konference „Dobrodružství. Chvála kroků do neznáma.“ (Praha)
  • 22. 5. MŠMT: Metodické setkání k tvorbě Individuálního vzdělávacího plánu na základních školách (Praha)
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články