Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 20/2012

29. 5. 2012
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 21.–27. 5. 2012

Klíčová témata týdne:

maturity, testování, omezení akreditace plzeňským právům

Výrok týdne:

„Spíš bych řekl, že se [kvalita nových studentů na VŠ] mění, než zhoršuje. Mění se motivace, už nevidíme tak často úzký zájem o jeden konkrétní obor, jak tomu bylo dřív. Ale nestěžoval bych si. Když chce tolik lidí studovat a nakonec si s titulem nachází uplatnění, měli bychom se soustředit spíš na to, aby vzdělání bylo co nejkvalitnější, než abychom přemýšleli, jak ho omezit.“ ministr školství Petr Fiala v rozhovoru pro LN

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Nejrůznější problémy v maturitních testech v blogu shrnuje Tomáš Feřtek a dává k úvaze, zda lze chyby považovat za banální, či vážné.  K tématu maturit ještě doporučujeme článek z LN o pojetí maturitních písemek z češtiny a metodice jejich hodnocení.
  •  

  • Generálka plošného testování se zatím moc nepovedla – vážné problémy komentuje Janek Wagner. Přečtěte si také kritické komentáře ze škol, které získává ČŠI prostřednictvím anket. Iniciativa rodičů brojících proti testování byla označena za hysterickou – Tomáš Feřtek argumentuje, proč jsou podle něj obavy z plošných testů na místě. Odborný pohled na rizika testování nám v dialogu pro ČRo 1 nabídl Petr Suchomel (ČŠI) a Ondřej Šteffl ze společnosti Scio.
  •  

  • Organizace a fyzické osoby, které pomáhají druhým rozvíjet dovednost řízení vlastní vzdělávací a profesní dráhy, mají poslední příležitost přihlásit se do soutěže Národní cena kariérového poradenství 2012. Více zde.
  •  

  • Scio prezentovalo srovnání výsledků žáků na středních školách v letech 2005–2011. Ty potvrzují některá podezření, např. že za stejný výkon dostávají dívky jiné známky než hoši, nebo jiné známky žáci na gymnáziích a odborných školách. Žáci s nejhoršími výsledky v testech Obecných studijních předpokladech se hlásí na pedagogické obory. Podrobné info zde, informační grafika zde.
  •  

  • Děti, které denně v předškolním věku poslouchají pohádky, jsou ve svém řečovém vývoji o rok až rok a půl vyspělejší, tvrdí bratislavská studie Koncepcia využitia rozprávky u detí v predškolnom veku.
  •  

  • Alena Zemančíková odhaduje a průzračně jednoduše popisuje dopady plánované reformy financování regionálního školství, kterou ministr Fiala v původní podobě zastavil. Jak bude vypadat nový návrh reformy zatím nevíme.
  •  

  • MŠMT organizuje projekt, v němž soukromé firmy zaplatí školám zavedení etické výchovy jako samostatného předmětu do výuky, případně rozšíření stávající výuky. V popisu spolupráce se mmj. uvádí: Další, nefinanční spolupráce mezi školou a společností bude předmětem vzájemné dohody těchto dvou subjektů. Seznam firem není nikde uveden.

Inspirace z/do praxe

  • Advokátka Klára Samková doporučuje učitelům svou novou knihu Romská otázka. Popírá v ní některé zažité představy o tom, jak motivovat Romy ke vzdělávání, a vysvětluje čtyři velká romská traumata. Předmluvu napsali Fedor Gál a Cyril Höschl. V této souvislosti doporučujeme pozoruhodný rozhovor s Ladislavem Němcem z MŠMT o začleňování znevýhodněných dětí do hlavního vzdělávacího proudu.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 31. 5. konference Rozvoj školy a supervize (Kamenický Šenov)
  • 31. 5. konference Testováním ke kvalitě vzdělávání 2012 (Praha)
  • 31. 5. Prezentace a diskuse Fulbrightovy výměny učitelů: můžeme se vzájemně poučit? (Praha)
  • 2. 6. Semináře v rámci projektu CLIL do škol (Brno)
  • 6. 6. konference Otevřeme školu svobodnému ICT (Ostrava)
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články