Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 25/2011

27. 6. 2011
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 20.-26.5.2011

Klíčová témata týdne

státní maturity, kvalita vzdělávání na středních školách, vysokoškolská příprava učitelů, reforma vysokých škol

Výrok týdne

„Dosavadní způsob financování škol preferoval ředitele, kteří dovedli získat pro školu peníze. Výsledky maturit by měly přimět rodiče, aby pro své děti vybírali školu podle toho, kolik žáků na ní propadlo. Už tak bude regulován počet žáků.“
Oldřich Vinař na blogu v Neviditelném psu

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Ministr se neudržel a zveřejnil „top 10“ maturujících škol (video). Rodiče se radují, protože se domnívají, že nyní vědí, kam poslat svoje děti na studia – považují uveřejněné školy za nejkvalitnější. Vypovídají výsledky škol skutečně o kvalitě vzdělávání, nebo je to komplikovanější výpověď o tom, jaké děti do školy chodí, nakolik se jejich rodiče zajímají o jejich vzdělávání, jaké učitele a hodinové dotace předmětů škola má…? Tyto otázky komentovali Josef Dobeš, Václav Klaus ml. a Tomáš Feřtek na ČRo1. Ministr vypustil z lahve džina – bude vědět, co s ním?, ptá se v blogu Tomáš Feřtek a Daniel Munich vysvětluje zádrhele interpretací žebříčků škol.
  •  

  • „Generace Y, která nyní nastupuje svou profesní dráhu, je úplně jinde než ta minulá, má mimochodem o devět procent vyšší IQ. Je 24 hodin denně připojena k internetu, pracuje kdykoli odkudkoli, chce měnit svět, nebojí se náročných výzev,“ komentoval výsledky výzkumu mezi vysokoškoláky Evžen Korděnko (Deloitte). 2/3 respondentů výzkumu si myslí, že školní příprava je vzhledem k nárokům praxe nedostačující. Vzniká paradox, kdy 90 % středoškoláků míří na vysoké školy s maturitou v kapse, přesto tuzemský průmysl a věda skomírají. Nevzděláváme (a netestujeme) náhodou děti stále postaru? „Rodiče opakují své modely vzdělání, a proto často vyžadují klasickou metodu totál frontál, tedy učitelku, která drtí fakta před tabulí a nutí žáky biflovat je,“ je přesvědčen ředitel Gymnázia Jižní Město, Mirek Hřebecký.
  •  

  • Debata o podobě vzdělávání na středních školách v souvislosti s maturitami může být obohacena čerstvými závěry z výzkumu Masarykovy univerzity a VÚP, který probíhá na gymnáziích. Přečtěte si ve výzkumné zprávě (pdf), nakolik pracují se ŠVP učitelé jednotlivých předmětů a jaký má výuka předmětů vývoj.
  •  

  • Proč se na hodinách biologie a chemie „nerozsvítí“? Proč děti v Evropské unii nemohou experimentovat stejně zajímavě jako jejich vrstevníci v USA nebo v Číně? Pozoruhodné informace o tom, jak by také mohly vypadat „laborky“, přináší vědec Jaroslav Petr ve svém blogu.
  •  

  • O vysokoškolském zákonu bude nyní na MŠMT po Janu Kouckém rozhodovat Ivan Wilhelm. Rozhovor s ním ale nedává mnoho nadějí na osobnost s vlastním názorem. Mnoho otázek, zatím jen málo odpovědí…
  •  

  • Na školách učí čím dál starší učitelé, jak potvrdilo šetření ÚIV (pdf). V případě žen roste nejvíce zastoupení 46-55letých učitelek, u mužů je kromě této věkové skupiny silná ještě skupina 56-65letých (skoro 24 %). Kupodivu zatím ještě relativně hodně mladých mužů vyučuje na základních školách.
  •  

  • SKAV uspořádal minulý týden kulatý stůl nad otázkou „Je magistr zárukou dobrého učitelování?“ Projděte si prezentaci Bořivoje Brdičky o tom, od koho se dnes děti nejvíce učí a zda potřebujeme magistry učitele.
  •  

  • Zajímavá příležitost pro výuku možná čeká školy díky kroku Google, který zpřístupní zdarma online 250 000 titulů Britské knihovny.

Akce tohoto týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 27.6. Člověk v tísni: Den příběhů bezpráví (Praha)

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články