Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 3/2012

23. 1. 2012
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 16.-22.1.2012

Klíčová témata týdne:

reforma financování regionálního školství, novela vysokoškolského zákona, čerpání
dotací ESF
, chytře „dělaná“ soutěž o nejlepší školní časopis

Výrok týdne:

„Převážná část úloh, které budou žáci řešit v květnu, bude jednoduchá a bude testovat jen jednu dovednost. Část úloh bude ale určená pro žáky, kteří by test udělali za deset minut a pak by se jen nudili. Kdyby celý test byl jen na úrovni minima, nic bychom se nedozvěděli o tom, co mohou ještě dál rozvíjet jedničkáři nebo dvojkaři. (…) Reálně to bude zhruba tak, že podle toho, jak úspěšný bude žák v první polovině testu, se mu do druhé poloviny vyberou buď zase jen úlohy z minimálního standardu, nebo (pokud těch lehkých vyřešil velkou většinu) i úlohy obtížnější.“
Petr Suchomel z ČŠI o plošném testování v rozhovoru pro LN

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Podobu reformy financování regionálního školství kritizují odborníci, školy i média mmj. proto, že povede k vylidnění malých obcí, kde škola byla jednou ze záruk udržení obyvatel. Návrh reformy odmítl i Výbor pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu PSP ČR (vyjádření Vlasty Bohdalové). Předsedkyně Výboru, Anna Putnová, upozornila na důležitý bod, který je pro celou kauzu stěžejní: stavět financování škol a jejich optimalizaci v zásadě jen na jediném kritériu, a to počtu žáků, je nesmyslné. O kvalitě škol tento údaj nic neříká, což dokazuje například i analýza výsledků zemí v testech PISA, kde výborných výsledků dosahují země jak s malým počtem žáků ve třídě (Finsko – méně než 20 žáků ), tak s počty téměř dvojnásobnými (Japonsko). Než počty žáků je totiž rozhodující kvalita učitelů – tu ale v ČR nikdo smysluplně neměří, kvalitu učitelů a také jejich systematický profesní rozvoj ministerstvo neřeší žádným projektem. Kvalitu školy nám nepomohou zjistit ani plošné testy, jak sám říká Petr Suchomel z ČŠI. Vyjádření odborníků k reformě na kulatém stole SKAV a EDUin si můžet poslechnout zde, stanoviska školských a dalších asosiací najdete zde.
  •  

  • Na protest proti věcnému návrhu vysokoškolského zákona a promarněným milionům za reformu terciárního vzdělávání defenestrovali studenti 90 melounů. Tomáš Feřtek v blogu upozorňuje na to, že akademická obec zatím smetla ze stolu všechny pokusy o reformu a do černobílého obrazu vnáší další barvy.
  •  

  • „Josef, ty jsi takovej divně zaseklej,“ řekl o ministru Dobešovi Miroslav Kalousek. Co dalšího na sebe řekl Josef Dobeš v Show Jana Krause?
  •  

  • Již ve školkách se učitelky setkávají s agresí dětí, dokonce se šikanou, kouřením a drogami, jak zjistila ČŠI. Nabízí se otázka, kolik toho může v podobných případech zmoci škol(k)a, a nakolik věc závisí na změně chování rodičů. V této souvislosti je zajímavý příspěvek Vladimíra Burjana, který upozorňuje na to, že v minulosti škola fungovala jako „donucovací“ instituce a dnes by si ráda tento režim zhusta ponechala, ovšem vzhledem ke změnám ve společnosti tradiční represivní prostředky nefungují a jsou bezzubé.
  •  

  • K polemice „IT-filů“ a naproti tomu lidí, kteří technologiím ve školách nefandí, přispívá nyní Apple svým rozhodnutím vydávat levné elektronické učebnice pro iPady. Přichází také s volně dostupnou aplikací, která umožní vytvářet zdarma online elektronické knihy učitelům a dalším zájemcům. I v ČR již existuje pilotní projekt s iPady ve škole – a má zatím velký úspěch.

Inspirace z praxe (a diskuse v jednom)

Akce tohoto týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 24.-25. 1. Evropský veletrh pomaturitního a celoživotního vzdělávání GAUDEAMUS 2012 (Praha)

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články