Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
inkluze na školách, veřejná diskuse o standardech, testování žáků po 5. a 9. třídách, financování VŠ, Akreditační komise MŠMT, uznávání kvalifikace učitelům – novela zákona
„Materiál je ve své podstatě (…) textem nedemokratické povahy, preferujícím pouze jednu část našich občanů, eufemisticky pojmenovanou „se sociálním znevýhodněním“, na úkor všech ostatních, kteří potřebují naprosto stejný zájem a podporu. Svým pojetím ještě více eskaluje již tak vypjatou atmosféru mezi některými skupinami obyvatel.“ Z Výzvy Asociace speciálních pedagogů ČR, vyzývající občany k odmítnutí vládní Strategie boje proti sociálnímu vyloučení na období 2011 – 2015
Novinky (výběr ze zajímavých událostí)
Ministr školství připodobnil v tiskové zprávě jednání předsedkyně Akreditační komise (AK), profesorky Dvořákové, k manipulativním praktikám 50. let. Ohrazuje se proti „mediálnímu nátlaku“, který prof. Dvořáková údajně vyvíjí na veřejnost tím, že s novináři hovoří o problémech UJAK a Bankovního institutu, jimž komise doporučila odnětí akreditace. „Je proti veřejnému zájmu, aby novináři hledali odpovědi na otázky?“ reagují na prohlášení MŠMT představitelé AK. Přečtěte si také, jak se téma probíralo v Poslanecké sněmovně – Dobeš nyní tvrdí, že není definitivně rozhodnuto.
Kauza veřejného odporu proti vládní Strategii boje proti sociálnímu vyloučení na období 2011 – 2015 ukazuje, jak je možné pomocí argumentů „proč to nejde“ zastínit snahu o řešení problému. Asociace speciálních pedagogů (ASP ČR) a část učitelské veřejnosti se bouří proti návrhu vlády postupně zrušit tzv. bývalé zvláštní školy vzdělávající děti s lehkým mentálním postižením, včetně řady romských dětí, a začlenit je do běžných základek. Argumentuje se tím, že na nápor dětí s různými specifickými poruchami nejsou čeští učitelé připraveni a školám chybějí peníze. Vládní řešení prý ohrozí ostatní děti a potlačuje jejich právo na vzdělávání a zdravý vývoj. Předseda ASP ČR, PaedDr. Jiří Pilař, sdělil svoje stanovisko v článku pro LN – již dříve jako vedoucí příslušného odboru MŠMT prosazoval, aby děti se speciálními potřebami dostaly specializovanou péči v oddělených speciálních školách. Téma se pomalu stává prubířským kamenem české společnosti a zpestřují jej dokonce některé perličky, jako prohlášení Marty Teplé, pracovnice MŠMT a bývalé spolupracovnice Pilaře, která označila strategii za fanatickou a nemravnou. Dobeš se naštěstí od výroků Teplé distancoval a z úřadu ji propustil. Inkluze bude také tématem konference sdružení Rytmus.
Na školní informatiky brzy dopadnou revize ŠVP a testování žáků v 5. a 9. třídách – zda jsou na to připraveni a jaká hrozí rizika, analyzuje David Hawiger na České škole.
Když děti učí ve škole matematiku úspěšní rodiče, aneb Jak zvýšit zájem o matematiku. Projekt Dny rodičů v matematice ve Zlínském kraji.
3. 11. konference Asociace waldorfských škol ČR: Jaký model vzdělávání a školního hodnocení budeme do budoucna preferovat? (Praha)
3.11. konference „Občané bez občanky aneb demokracie ve škole“ (Plzeň)
3.-4. 11. Mezinárodní konference na podporu rozvoje čtenářských kompetencí (Praha)