Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 6/2011

14. 2. 2011
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 7.-13.2.2011

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Říká se, že přiznání je polehčující okolnost. Kdyby ovšem MŠMT přiznalo, že došlo k úniku testových úloh k maturitní zkoušce z českého jazyka a literatury, možná by celé bezpečnostní monstrum státních maturit mohlo vzít za své. MŠMT se k věci postavilo tak, jak bývá zvykem u českých státních úřadů. Tvrdí, že k žádnému úniku úloh nedošlo. Přitom podle pracovních listů, které se dostaly na veřejnost z  uzavřené databáze, do níž mají přístup jen ředitelé a  učitelé škol, může probíhat reálná maturitní zkouška (v  oficiálních metodických pokynech CERMAT se školám doporučuje jako jedna z možností přebrat tyto listy bez úprav a použít je u zkoušky). Bylo jen otázkou času, kdy některý z naštvaných učitelů materiály vezme a uveřejní je na internetu.

  • V článku Čeští žáci jsou chodící encyklopedie, sepsat petici nebo říct svůj názor neumí se na faktech z výzkumu Centra občanského vzdělávání dokládá, že naši žáci mají především problém v oblasti dovedností. Nový problém trochu jiného charakteru může zanedlouho nastat v tom, jaké postoje a mravní hodnoty si budou naše děti osvojovat ve škole, jak upozorňuje v příspěvku Magdaléna Marešová. Na všechny školy má být totiž brzy zaslána příručka, která učitelům poradí, jak učit „jednotně“ tzv. etickou výchovu. Bude velmi záležet na tom, kdo bude příručku vytvářet a jakou míru volnosti učitelům poskytne.

  • Náměstek ministra školství, Ladislav Němec, v rozhovoru obhajuje snížení počtu víceletých gymnázií. Argumenty jsou zřejmé a je dobré, že je konečně někdo z MŠMT nahlas říká. Bohužel pro laickou veřejnost zůstanou nejspíš nepochopitelné. MŠMT informovalo o tom, že ve spolupráci s VŠE připravilo k  optimalizaci středních škol projekt tzv. ideální sítě SŠ. Projekt není bohužel veřejný, a tak i kdyby obsahoval podpůrné argumenty, veřejnost z něj nemůže čerpat.

  • Josef Dobeš má za sebou ve funkci ministra již 200 dní. Co si o jeho působení myslíte?

O čem se diskutuje

  • Rómové nejsou prioritou MŠMT lidovky.cz: liknavost ministerstva školství v řešení romské otázky dál podporuje tendence veřejnosti, která si podle průzkumů většinově myslí, že s Romy jsou problémy a do „normálních“ škol nepatří. Podobně se vyjadřují i diskutéři pod článkem. Vnucuje se otázka, proč se divíme, že Romové žijí na okraji společnosti, když k nim máme tento přístup?

Inspirace z praxe

  • Romové v běžné škole – šestnáctidílný dokumentární seriál ČT Ptáčata: jak pracuje paní učitelka Jarmila s dětmi v čistě romské třídě, kterou si „bílí“ rodiče vymohli po své základní škole?

Akce tohoto týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 16. 2. Institut výzkumu školního vzdělávání – přednáška „Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření“ (Brno)

  • 16.-17. 2. Česká pedagogická společnost – mezinárodní konference „Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigma – ideje – realizace“ (Praha)

  • 17.-18. 2. SUMA – konference „Dva dny s didaktikou matematiky“ (Praha)

  • 17. 2. SKAV a EDUin – kulatý stůl „Zveřejnilo MŠMT standardy vzdělávání, nebo testové úlohy?“ (Praha)

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články