Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
standardy vzdělávání, maturita, testování v 5. a 9. třídách, škrty v rezortu školství, čtenářská gramotnost, Ladislav Bátora, novela školského zákona v parlamentu
Od nástupu pana Bátory jsem nezískal jediný faktický údaj, čeho tak špatného se měl pan Bátora dopustit. Z reakce ministra Dobeše na výtky k obsazení místa personálního ředitele mužem, který kandidoval za extremistickou stranu a o kterém píše například Český helsinský výbor.
Premiér Nečas a ministr Dobeš mají krátkou paměť. Není to tak dávno, co předseda vlády zdůraznil, že nepřipustí, aby na vedoucím místě ministerstva byl muž, který je spojen s extremistickou stranou. Ladislav Bátora se na nějaký čas stal proto jen poradcem, aby po pár měsících nenápadně vyplul jako personální ředitel MŠMT. Přes různé akce na jeho odvolání a protesty nevládních organizací, ale i senátorů, se o angažmá Bátory nyní ve vládě „taktně“ mlčí.
Téměř 30 % patnáctiletých žáků má v Česku problémy porozumět psanému textu. Tvrdí to studie OECD o čtenářské gramotnosti, kterou vydal Brusel v červenci. Průměr zemí OECD je přitom 15 %. Jaká jsou fakta? Lépe jsou na tom pouze ty země (ČR mezi ně nepatří), kde se v základních školách angažují specializovaní odborníci na výuku čtení a kde žáci v hodinách intenzivně pracují za pomoci zvláštních metod s texty. Kdy přestaneme tvrdit, že pro rozvoj čtenářské gramotnosti děláme maximum, a začneme učitelům reálně a hlavně systematicky a plošně pomáhat, aby tento náročný úkol mohli zvládnout?
Připomeňme si jeden začarovaný kruh: MŠMT chce plošně testovat žáky v 5. a 9. třídách. Plošnost testování vyžaduje jednoduchou formu – a tou jsou zaškrtávací elektronické testy. Tím ale testujeme převážně jen znalosti, a tak získáme velmi zkreslený obrázek o tom, jak na tom naši žáci jsou. A navíc, a to je opravdu hloupé, podpoříme školy v tom, aby žáky trénovali především ve znalostech… Tím suma sumárum pěkně zakonzervujeme současný stav. O kvalitě připravených standardů se opakovaně pochybovalo v online diskusi, kterou MŠMT vyhlásilo, přesto je ministerstvo považuje za hotové. Nyní již ČŠI vyhlašuje výběrové řízení na realizaci testování na částku 116.800.000 Kč + DPH. Měli bychom opravdu pečlivě sledovat, kdo se této zakázky ujme, zvlášť když CERMAT se jí věnovat nechce. Abychom tu za pár měsíců neměli po Indoši také Testoš…
Na stránkách EDUin probíhá odborná polemika o jednotlivých maturitních testech.
Někde jsou mobily ve škole tabu, někde naopak. V USA budou žáci mobily využívat v hodině stejně jako učebnici nebo propisku. Co to se třídou udělá, když budou na učitelovu otázku odpovídat přes Twitter?
V Inspiromatu NIDM přináší článek o netradičních typech škol v zahraničí a v aktuálním číslu ENVIGOGIKY je možné se dočíst o metodice tvorby týmů a podněcování aktivních forem výuky na VŠ. V této souvislosti může být i inspirativní článek z Rodiny a školy o zajímavém výzkumu publikovaném v časopisu Science.