Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha, 25. února 2025 – Odborníci EDUinu v Senátu představili Audit vzdělávacího systému za rok 2024. Ve třech analýzách se zabývají smyslem víceletých gymnázií v Česku, přehlížením nadaných dětí a důležitostí kariérního rozvoje a jeho umožnění všem žáků. Audit vydává organizace od roku 2014.
EDUin 25. 2. 2025
Grafika: Táňa Sekerková
Řada žáků nezná své schopnosti a silné stránky, což může vést ve finále k chybným rozhodnutím – ve vzdělávání i následné kariéře. Mylné kroky pak nemají negativní dopady jen pro jednotlivce, ale i pro stát. Jak upozorňuje Audit vzdělávacího systému za rok 2024, z dat ministerstva školství či ČŠI vyplývá, že ve školách navíc dlouhodobě přehlížíme nadané a mimořádně nadané žáky. V analýzách za uplynulý rok se analytici věnují také smyslu víceletých gymnázií v českém vzdělávacím prostředí. Všechny analýzy naleznete na webu EDUin.cz.
Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUinu: Čeští žáci mají aktuálně ve srovnání s jinými zeměmi OECD mírně nadprůměrné výsledky, takže bychom mohli být zdánlivě klidní. Náš chronický problém je ale jinde – výsledky dětí jsou příliš závislé na tom, jak moc jsou vzdělaní jejich rodiče, místo aby odrážely reálný studijní potenciál. Víceletá gymnázia tento trend ještě posilují.