Podívejte se na videozáznamy vystoupení jednotlivých řečníků na květnovém semináři Kultivování občanských ctností u středoškolských učitelů: zkušenosti amerických a českých učitelů. O svých zkušenostech promluvili Jana Straková, Elliott Hurtig, učitel na Deerfield High School, Kamil Činátl, didaktik dějepisu (Ústav českých dějin FFUK) a Jaroslav Pinkas z Ústavu českých dějin FFUK. Pozvánku na seminář, který proběhl 5. 5. v Americkém centru, najdete ZDE.
Jana Straková představila stručné shrnutí výzkumu OECD PIAAC, který se zaměřuje na postoje dospělých, její prezentaci si můžete stáhnout ZDE.
—
Co pro Američana znamená být občanem? Ptal se během svého vystoupení Elliott Hurtig. Názorně také představil, jak vede své žáky k tomu, aby si více všímali svého bezprostředního okolí a netolerovali v něm projevy nesnášenlivosti. Jeho prezentaci si můžete stáhnout ZDE.
—
Jaroslav Pinkas z gymnázia Jana Keplera a ÚSTR představil úskalí hodnotové výuky v souvislosti s výukou dějepisu. Hodnocení podle něj úzce souvisí s interpretací, což je zvlášť při studiu historie velmi komplikovaná otázka. Poukázal na relativizaci hodnot u mladých lidí, kteří historické i současné události posuzují téměř výhradně prismatem pragmatického postoje: jak se vztahují k nim samotným. Nejsou schopni je nahlédnout v širším kontextu. Jeho prezentaci si můžete stáhnout ZDE.
—
Kamil Činátl, z FFUK a ÚSTR, mluvil o tom, jak jsou hodnoty přítomné ve škole a co pro další život studentů znamená, když se s nimi ve školním prostředí nesetkají. Jeho prezentaci najdete ZDE.
Fotogalerii najdete ZDE.