Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Kovid, Putin, válka, drahota, globální oteplování, odklady jeho řešení, dezinformace, rizika sociálních sítí, rozdělovací aktivity typu „Češi proti Čechům“ (za záminku se nyní vydávají ukrajinští uprchlíci), globální narcismus, depresivita dětí atd. atd. Je toho dost na to, abychom pohnuli strukturou kurikula, abychom změnili akcenty a etablovali edukační oblasti zatím okrajové …
V blozích o tom vlastně píšu celou dobu … Nechci so opakovat, takže dnes připomínky k revizi. Vyjádřit se může každý, a to na adrese: https://velke-revize-zv.rvp.cz/zapojte-se.
Jen pozor, připomínky se očekávají přímo k jednotlivým řádků dokumentu Hlavní směry revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání ‒ https://velke-revize-zv.rvp.cz/files/hlavni-smery-revize-rvp-zv.pdf. Upřímně řečeno, že se to nelíbí např. oborovým didaktikům z pražské filozofické fakulty, kteří by rádi komentovali ne řádky, ale celkovou koncepci dokumentu, to tedy rozhodně chápu!
Taky komentuju. Ne vše, ale témata mně blízká, takže se stále snažím prioritně uvažovat o osobnostní a sociální výchově a o výchově dramatické (divadelní).:
Nicméně tady už chci komentovat.
Ale ještě poznámka: Nic proti pojmu well-being. Nicméně, pro dokument národního kurikula bych se přecejen ohlédl po některém z českých ekvivalentů.
Integrace takových témat funguje problematicky nebo dokonce vůbec. Britové už to vědí a i my máme pro to empirické doklady. Odvolávku (v dokumentu k revizím) k tomu, že (ale toto je moje parafráze:) vysoké školy by takové kantory nepřipravovaly a vůbec by s tím byly potíže, neberu. VŠ sice mají svobodu, ale také zajišťují pro stát jistý servis, takže od nich je jistě možno žádat, co má být jeho součástí.
A ještě jedno téma:
Faktum historického prvenství hudebky a výtvarky v kurikulárním ukotvení ovšem neznamená, že tato konzervativní struktura je nosná i pro 21. století a poměry, které s sebou přineslo. Zájmový lobbing hudebníků a výtvarníků a jejich návrh na integraci např. právě divadelní výchovy do hudebky a výtvarky (v dokumentu Stanovisko zástupců vzdělávacích oborů hudební a výtvarná výchova k aktuálním tendencím v pojetí vzdělávací oblasti Umění a kultura) jakoby je usvědčoval i z jistého neporozumění podstatě dramatického umění. Pokud bychom byli ochotni přistoupit na princip, že „něco má existovat jen v něčem jiném/skrze něco jiného“, pak by to zřejmě muselo být opačně: Divadelní umění jest tzv. syntetické a má i svou složku hudební a výtvarnou. V tom případě by bylo mnohem logičtější, aby se hudebka a výtvarka staly součástí dramatické výchovy … ; – )
Stranou ponechávám funkci div/dram umění … snad zmíním jen to, že modeluje život, zhusta v poměru 1:1, a to se může našim „současným budoucím“ v jejich vzdělání zatraceně hodit.
Obě cesty zmiňované v návrhu nejsou pro estetickou výchovu dobré. Řešení ale vidím v podstatnější restrukturalizaci kurikula, která by změnila mimo jiné to, že se nakonec licituje ne o vzdělání, ale o hodiny …
Mají mne tedy právě „záležitosti“ kolem Umění a kultury vést k názoru, že současná revize RVP je nesena nikoliv kurikulární vizí, ale partikulárními zájmy oněch, v dokumentu k revizím zmiňovaných, „zájmových skupin“…?