Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Patříme dlouhodobě mezi země s největším rozdílem mezi výsledky nejslabších a nejlepších žáků. Potvrdily to i letošní výsledky šetření PISA zpracovávající data z roku 2012.
Praha 3. prosince – EDUin komentuje výsledky mezinárodního šetření PISA 2012, které dnes na tiskové konferenci představili zástupci MŠMT a ČŠI. Tento ročník šetření potvrdil tendenci, která se ukázala už ve výsledcích PISA 2009. Ukazuje se, že česká škola udržuje a posiluje rozdíly mezi nejslabšími a nejlepšími žáky. Právě tato tendence dlouhodobě zhoršuje naše výsledky v mezinárodním srovnání. Jde o vážný problém českého školství, který je důsledkem selekce ve vzdělávání a dlouhodobého opomíjení těch nejslabších.
Je potěšitelné, že se zastavil propad v celkovém hodnocení výsledků našich žáků a Česká republika se usadila v blízkosti průměru zemí OECD. Stále však přetrvává problém selektivnosti našeho systému. Kvůli příliš časnému třídění na „chytré a hloupé“ patříme mezi země, v nichž žáci ze slabšího socioekonomického prostředí dosahují výrazně horších výsledků než žáci s dobrým rodinným zázemím. Pokud chceme dostat výsledky našich žáků nad průměr, musíme se soustředit právě na řešení tohoto stavu.
Druhým a v mnohém souvisejícím problémem je, že i toto šetření potvrdilo problematický vztah našich žáků ke škole. Nepovažují ji za přátelské prostředí a mezi zeměmi OECD jsme v tomto hodnocení skončili na posledním místě.
Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin, řekl: „Pokud chceme, aby naši žáci dosahovali v mezinárodním hodnocení lepších výsledků, je potřeba soustředit se právě na problém selekce. O tom, že je hlavním důvodem našeho propadu, víme už mnoho let, ale zatím jsme s tím ještě nic neudělali.“