Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Přehled témat, kterým se naše společnost věnuje.
1. Proměna obsahu a cílů vzdělávání – již od r. 2000 probíhá na všech stupních škol reforma vzdělávání, oproti jejím záměrům však zůstává řada věcí ve školství nezměněna.
2. Vzdělávání učitelů – vzdělávání učitelů na vysokých školách se na jednotlivých fakultách kvalitativně liší a zatím neexistuje koncepční systém dalšího vzdělávání učitelů.
3. Celoživotní učení – celoživotní učení je považováno za dlouhodobý trend ve vzdělávání žáků i dospělých. V našem školství je však zatím většinou jen teoretickým pojmem.
4. Rovný přístup ke vzdělávání – informace z mezinárodních srovnávacích projektů ukazují, že český vzdělávací systém je výrazně selektivní a tím zvyšuje míru sociální nerovnosti v přístupu ke vzdělávání.
5. Vzdělávání a výchova – téma výchovy se ve školách v poslední době zdůrazňuje spolu s přibývajícími problémovými situacemi, které učitelé se svými žáky řeší.
6. Financování vzdělávání – ČR se ve srovnání s ostatními zeměmi vyznačuje velmi nízkými výdaji na žáka v povinném vzdělávání.
7. Informovanost veřejnosti o vzdělávání a učení – ačkoliv mezi odborníky se témata spojená se vzděláváním již řadu let intenzivně diskutují, k veřejnosti dolehlo jen několik zjednodušených reformních hesel.