Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Prioritní témata

7. 5. 2010
EDUin

Přehled témat, kterým se naše společnost věnuje.

1. Proměna obsahu a cílů vzdělávání – již od r. 2000 probíhá na všech stupních škol reforma vzdělávání, oproti jejím záměrům však zůstává řada věcí ve školství nezměněna.

  • Má odborná i laická veřejnost dostatek informací o důvodech reformy a její podobě?
  • Odkud víme, že se náš vzdělávací systém ubírá správným směrem?
  • Na jaké znalosti a dovednosti by se školy měly v budoucnu orientovat?

2. Vzdělávání učitelů – vzdělávání učitelů na vysokých školách se na jednotlivých fakultách kvalitativně liší a zatím neexistuje koncepční systém dalšího vzdělávání učitelů.

  • Jak kvalitní vzdělávání dostávají učitelé na vysokých školách a co jeho kvalitu ovlivňuje?
  • Odpovídá vzdělávání učitelů požadavkům školské reformy?
  • Máme právo chtít, aby se učitelé dále vzdělávali?

3. Celoživotní učení – celoživotní učení je považováno za dlouhodobý trend ve vzdělávání žáků i dospělých. V našem školství je však zatím většinou jen teoretickým pojmem.

  • Připravují školy své žáky na požadavek učit se a vzdělávat celoživotně?
  • Umíme využívat neformálního a informálního vzdělávání jako součásti celoživotního učení?
  • Jak jsme na tom s celoživotním vzděláváním ve srovnání se zahraničím?

4. Rovný přístup ke vzdělávání – informace z mezinárodních srovnávacích projektů ukazují, že český vzdělávací systém je výrazně selektivní a tím zvyšuje míru sociální nerovnosti v přístupu ke vzdělávání.

  • V čem spočívá nerovný přístup ke vzdělávání dětí v ČR ve srovnání se zahraničím?
  • Jak se v našem vzdělávacím systému projevuje selektivnost a jaké jsou její dopady?
  • Jaký vliv má sociální nerovnost v přístupu ke vzdělávání na sociální a ekonomickou situaci země?

5. Vzdělávání a výchova – téma výchovy se ve školách v poslední době zdůrazňuje spolu s přibývajícími problémovými situacemi, které učitelé se svými žáky řeší.

  • Mají současné děti větší výchovné problémy, než tomu bylo dříve?
  • Má škola žáky vychovávat, nebo je to záležitost rodiny?
  • Jsou učitelé dostatečně vybaveni k tomu, aby zvládali náročné situace se svými žáky?

6. Financování vzdělává – ČR se ve srovnání s ostatními zeměmi vyznačuje velmi nízkými výdaji na žáka v povinném vzdělávání.

  • Jak se z dlouhodobého hlediska promítnou do společnosti nízké investice do vzdělávání?
  • Jak jsou školy financovány ve srovnání se zahraničím?
  • Jak efektivně se vynakládají veřejné finanční prostředky investované do vzdělávání?

7. Informovanost veřejnosti o vzdělávání a učení – ačkoliv mezi odborníky se témata spojená se vzděláváním již řadu let intenzivně diskutují, k veřejnosti dolehlo jen několik zjednodušených reformních hesel.

  • Jaké mýty panují okolo výchovy a vzdělávání?
  • Víme, jaké požadavky máme klást na školy, kde se vzdělávají naše děti?
  • Jak se lidé vlastně učí a čím lze podpořit efektivní vzdělávání a učení?
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články