Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Novinky (výběr ze zajímavých událostí)
Co má společného sexuální a etická výchova (EV)? Za oběma stojí politikaření. V otázce sexuální výchovy se konečně zvedla vlna podpory a vznikla petice za její výuku, která tak vyrovnává misku vah po prázdninovém tažení Výboru na obranu rodičovských práv. U EV je vše však komplikovanější. V minulém týdnu se konala již další konference pořádaná MŠMT, kde nevíme úplně co pořešila, ale opět se zde objevila zcela mylná argumetace, že v rámcových programech není vzdělávací obor zaměřený na osobnostní rozvoj dětí. Když však platné rámcové programy prostudujete, zjistíte, že průřezové téma osobnostně sociální výchova se této oblasti věnuje hodně. Co tedy vedlo zastánce k prosazení oboru etická výchova?
Otázka testování je stále živá. Komentář Jak se v Kocourkově maturovalo z tělocviku Davida Součka ze společnosti Kalibro s humorem ukazuje na všechny problematické oblasti současné maturity. Pro plastičtější obraz problematiky testování je možné si vyslechnout pořad Studio Stop Českého rozhlasu, který přináší pohledy jednotlivých stran – ředitelů škol, expertů a MŠMT.
Jednota školských matematiků a fyziků vydala stanovisko k maturitě. – www.ceskaskola.cz – z diskuse pod článekm je patrné, že nevíme, jak se má matematika vyučovat a jak ji zkoušet.
Cestou drahých rituálů – www.blog.aktualne.cz (Ondřej Šteffl) – z diskuse je jasně patrné, že chybí jasná vzdělávací politika státu a cíl, ke kterému by školy měly směřovat. Odpadlo by tak bezbřehé diskutování o smyslu a byla by možnost se věnovat samotnému obsahu.
16.11. Centrum pro rodinu – seminář „Práce s dětmi ze znevýhodněného prostředí“ (Praha)
16.11. Vzdělání21 – konference „Úspěšný žák digitálního věku“ (Karlovy Vary)
17.-19.11. Asociace církevních škol – konference zástupců církevních škol (Kroměříž)
18.11. SKAV – kulatý stůl „Podpora výuky průřezových témat“ (Praha)
19.11. Vzdělání21 – konference „Úspěšný žák digitálního věku“ (Jihlava)
20.11. PAU – regionální setkání (Velké Němčice)
bEDUin v pdf ke stažení zde.