Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
21 let po revoluci vyšla kniha Mýty o socialistických časech , která reflektuje i socialistickou školu a školství. Kniha se snaží zbořit mýtus o vždy ukázněných dětech a kvalitních a dobromyslných učitelích, s nímž je možné se dodnes setkat. Na druhou stranu podává dobu před rokem 89 poněkud černobíle. Je to snad známka toho, že ani více jak 20 let nestačí k tomu, abychom viděli naši minulost s větším nadhledem? Svědčily by o tom i rozhořčené komentáře zhnusených čtenářů pod článkem.
V článku R. Kvačkové Vzorci a definicemi žáky nezaujmeme se dozvídáme, že MŠMT jako jednu z priorit chce podporovat didaktiku jednotlivých oborů. Což je skvělá zpráva, která stojí za sledování. V článku se popisují výhradně zahraniční zkušenosti, bylo by ale dobré upozornit, že i u nás jsou příklady dobré praxe. Jedním z nich je projekt Heuréka zaměřený na obor fyzika.
Sdružení pro odovědnou reformu VŠ zaslalo v minulém týdnu otevřený dopis ministru školství, ve kterém jej vyzývají k odpovědím na základní otázky týkající se reformy terciárního vzdělávání.
Praxe předem, nebo až budete učit? – diskuse.rvp.cz – Ministr školství přišel před nedávnem s nápadem zavést pro studenty učitelství praxi ve škole ještě před tím, než nastoupí na vysokou školu. Praktici ze škol takový návrh hodnotí jako velmi unáhlený nápad a spíše by se konili k zintenzivnění praxe v průběhu studia. Jedním z řešení by mohlo být i zavedení statutu asistenta učitele.
22.11. MŠMT – konference a TK „Etická výchova“ (Praha)
22.11. Juristi o.s. – dikuse „Kam míří naše školství?“ (Praha)
23.11. NIDV – konference Proměny školy – inkluzivní vzdělávání (Brno)
24.-25.11. MZK – konference „Informační gramotnost – vědomosti a dovednosti pro život“ (Brno)