Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Zásadním tématem týdne byly výsledky průzkumu PISA, které znovu potvrdily snižující se úroveň vzdělávacích výsledků žáků. Interpretací bylo velké množství. Zde naleznete audio sestřihy různých pohledů na výsledky a zde zkušenosti ze zemí, které se dle šetření zlepšily. Ministr školství se domnívá, že za úpadek může reforma a ordinuje cestu, která je založena na větší kontrole a zpřísnění pravidel. Na jedné straně se z propadu žáků viní znalostmi přebujelá výuka předmětů ( viz rozhovor O.Botlíka v sobotních LN), na straně druhé se za příčinu označuje příliš benevolentní reforma (vyjádření poslankyně PČR J.Semelové). Završením „PISA tématu“ je shrnující článek B.Brdičky, který ukazuje, jaká opatření učinily jiné země po zjištění výsledků PISA 2009 a nabízí „top pěti akcí“, které pomohou zlepšit školství. Tématu se věnuje i kulatý stůl SKAV ve čtvrtek 16.12.2010.
Proti plošnému testování se v otevřeném dopise premiérovi ohradili odborníci, kteří upozorňují na rizika spojená s testováním a zároveň nabízejí možná řešení. Každým dnem zde přibývají podpisy signatářů z odborné, ale i lacké veřejnosti.
Kritický pohled na události minulého týdne je možné nalézt v článku J.Wagnera na České škole.
15.12. ISEA – tisková konference „Cizojazyčné kompetence české populace: němčina ve srovnání s jinými jazyky“ (Praha)
15.12. Respekt Institut – debata „Tajemství práv v Plzni“ (Plzeň)
16.12. SKAV, EDUin – kulatý stůl „Plošné testování – cesta vpřed, nebo vzad?“ (Praha)