Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Tématu se věnuje kapitola v aktuálním Auditu vzdělávacího systému.
Za pár dní je to rok, co vláda vůbec poprvé zavřela školy. Za tu dobu patří Česko mezi zeměmi Evropské unie mezi rekordmany v počtu dní, kdy děti nebyly v lavicích. Pandemie koronaviru byla pro školy zároveň příležitostí k velkému kroku v digitalizaci. Tématu se věnuje kapitola v Auditu vzdělávacího systému za rok 2020.
„Byla by chyba nenavázat na technologický posun celého vzdělávacího systému,“ píše v kapitole věnované vzdělávání v době pandemie Štěpán Kment. Ve svém textu nabízí ohlédnutí za tím, jak si školy, učitelé, žáci a ministerstvo školství s novou situací poradili. Digitalizace ve školství ale nebude hotová, dokud se školy nevrátí k běžnému provozu. Větší zapojení digitálních technologií ve výuce se dá do budoucna využít i ve třídách – pro poutavější výuku, personalizované vzdělávání a pro zjednodušení administrativní práce učitelů. Kapitola auditu shrnuje dostupná data z oblasti školství za poslední rok:
Štěpán Kment ve své analýze ale pojmenovává i problémy, které je potřeba řešit i do budoucna. Jeden z hlavních úkolů po návratu do lavic zůstává vyrovnávání nerovností, které vznikly výukou na dálku. „Děti, které se distanční výuky (částečně) neúčastní kvůli chybějícím technologiím nebo pro nedostatek klidného prostředí pro učení, by měly být prioritou vzdělávací politiky. Zatím to vypadá, že jsou neviditelné,“ upozorňuje Kment. Je nutné zabránit bezprecedentnímu počtu předčasných odchodů ze vzdělávání, které hrozí právě těmto žákům.
Stát ale zatím stále nepředstavil detailní plán, jak chce nerovnosti po návratu žáků do škol řešit. EDUin proto k jeho vytvoření vyzývá v otevřeném dopise. Inspiraci je možné hledat i v zahraničí – některé země už mají plány na řešení situace a na jejich zajištění směřují velké finanční prostředky.