Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Ve čtvrtek 16. 10. proběhl další ze série kulatých stolů Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) a EDUin. Jeho tématem byl vztah mezi školou a rodiči a základní otázka diskuse zněla: Jak mohou rodiče ovlivňovat vzdělávání ve školách. Jak můžete slyšet na videozáznamu, nápadů a projektů na rozvoj spolupráce a rodiny je dost, ale chybí systémová podpora. Vše je tak nejvíce závislé na řediteli, učitelích a přístupu zřizovatele. Pozvánku a informace o debatě najdete ZDE.
Shrnutí z diskuse:
Nápady na praktické zapojení rodičů:
1) Několik stupňů jednání mezi rodiči a školou. Má rodič problém? Prvním krokem je jednání s třídním učitelem, následně s výchovným poradcem, se zástupcem, ředitelem, zřizovatelem. Podstatné jé, aby škola takový postup důsledně dodržovala a aby se rodič dobral řešení.
2) Při schůzkách rodičů s učiteli by měly být přítomny děti. Otupuje se tím alibismus a neporozumění a obě strany se snaží daleko více dbát na zájem dítěte, nikoliv na vzájemné osočování a zbavování se odpovědnosti.
3) Je dobré, pokud ředitel a jednotliví učitelé navážou s rodiči více osobní, neformální vztah. Nejjednodušší je zajít občas posedět někam mimo školu, ale proč nejet někam na víkend, je-li zájem? Pro obě strany je pak vztah příjemnější, nápomocnější a ve výsledku s pozitivním dopadem na výchovu a vzdělávání dětí.
Bob Kartous, moderátor diskuse (EDUin), řekl: „Je jistě pravda, že tam, kde ředitel či ředitelka školy, její učitel a rodiče mají ochotu podílet se společně na vzdělávání, takový vztah funguje bez jakékoliv nutnosti podněcovat jej. Nicméně to není většinový případ. Tam, kde z různých důvodů podobná symbióza nefunguje, by měl pomoci systém. A ten to dosud nedělá.“
Panelisty kulatého stolu byli: