Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Poslechněte si: Jaké testování plánuje Česká školní inspekce

4. 1. 2014
EDUin
GymJanaKeplera_MG_8336

Stanice Český rozhlas Plus odvysílala ve středu 25. prosince 2013 v pořadu Pro a proti  padesátiminutovou debatu o budoucnosti elektronického testování v našich školách. Moderoval Tomáš Pavlíček, debatovali Ondřej Andrys, náměstek ústředního školního inspektora a Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin. Problém komentuje i Jaroslav Štercl, předseda Asociace pedagogů ZŠ a Oldřich Botlík z projektu Matematika z chutí. Nahrávku si můžete stáhnout či poslechnout ZDE, nabízíme i krátký souhrn debaty.

V rámci debaty zazněly především tyto názory a informace:

  • Česká školní inspekce připravuje univerzální eletronický nástroj, který umožní provádět jak plošné testování, tak výběrová šetření.
  • Existuje shoda, že samo plošné testování nemůže zlepšit kvalitu vzdělávání, mimo jiné proto, že může ověřovat jen malou část toho, co by se měly děti ve škole naučit.
  • Ve dvou pilotních ročnících plošných testů se nepotvrdily obavy, že vzniknou žebříčky srovnávající jednotlivé školy a testy jsou vytvářeny tak, aby podobné srovnání neumožňovaly.
  • Přesto hrozí, že zřizovatelé škol by mohli chtít výsledky podobných šetření ke srovnávání využít, proto je třeba průběžná osvěta, která bude opakovat, že takové pokusy jsou škodlivé a nesmyslné.
  • Je třeba upravit v zákoně, jak se smí zacházet s daty z podobných šetření.
  • Inspekce chce rozšířit testové nástroje tak, aby byla schopná se zabývat i kvalitativním šetřením a postihnout tak celé spektrum toho, čím má škola děti vybavit.
  • Dvouletá debata o negativních momentech testování přispěla k zavedení kroků, které snižují míru rizika.

Zdroj: ČRo Plus

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články