Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Nabízíme vám záznamy a shrnutí posledního Kulatého stolu SKAV a EDUin v letošním školním roce. Konal se 12. 6. a byl věnován debatě nad dokumentem Strategie vzdělávací politiky v ČR do roku 2020. V těchto dnech končí připomínkové řízení a dokument by měl jít v druhé polovině června ke schválení do vlády. Panelu se zúčastnila i expertka OECD Anna Pons, která představila hlavní doporučení pro Českou republiku ze strany OECD. Pozvánku na Kulatý stůl se seznamem panelistů a otázkami do diskuse najdete ZDE. Celou nahrávku v délce 2 hodin a 36 minut si stáhněte ZDE. Pracovní verzi dokumentu Strategie 2020 si můžete přečíst ZDE.
Shrnutí úvodních projevů panelistů:
Anna Pons, analytička, Ředitelství pro vzdělávání a dovednosti, OECD, řekla:
V závěru svého vystoupení Anna Pons shrnula nutné předpoklady pro realizaci vzdělávací reformy, které budou mít zásadní význam i při naplňování Strategie 2020:
Prezentaci Anny Pons si můžete stáhnout ZDE, zvukový záznam jejího vystoupení v délce 21:44 si můžete stáhnout ZDE.
Petr Pavlík, poradce ministra školství, mládeže a tělovýchovy, MŠMT, řekl:
Krátké zahajovací vystoupení Petra Pavlíka v délce 2:08 si můžete stáhnout ZDE.
Jiří Nantl, bývalý 1. náměstek MŠMT, v současnosti ředitel Středoevropského technologického institutu, řekl:
Vystoupení Jiřího Nantla v délce 9:47 si můžete stáhnout ZDE.
Jana Straková, výzkumná pracovnice, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, řekla:´
Vystoupení Jany Strakové v délce 4:20 si můžete stáhnout ZDE.
Klára Laurenčíková, bývalá náměstkyně MŠMT, v současnosti předsedkyně ČOSIV, členka SKAV
Vystoupení Kláry Laurenčíkové v délce 3:06 si můžete stáhnout ZDE.
Jaroslav Zelený, vedoucí pracovní skupiny ICT Unie pro vzdělávání, Svaz průmyslu a dopravy ČR, člen Sektorové rady
Vystoupení Jaroslava Zeleného v délce 7:09 si můžete stáhnout ZDE.
Podívejte se na videozáznam z kulatého stolu
Zajímavé názory a připomínky, které zazněly v diskusi:
Irena Hošková, NIDV: „Připravujeme děti na budoucnost? Existuje v tomto státě strategie, která řekne: Společnost bude za 20 let vypadat takto a my k tomu potřebujeme takovouto strategii vzdělávání? Reflektuje tato Strategie, že za pět let budeme potřebovat něco jiného? Nejlépe jazykově vybavené děti se jazyky neučí ne ve škole, ale tak, že hrají strategické hry na internetu, kde si sestavují mezinárodní týmy. Celý náš systém se posouvá někam jinam a my na to nejsme schopni reagovat.“
Bořivoj Brdička, PedF UK: „To, o čem tu dnes mluvíme, nějak souvisí s technologiemi. Technologie dnes dovolují inkluzi, individualizaci a personalizaci výuky dovést až do škol.“
Tomáš Bouda, Ostravská univerzita: „Tato Strategie směřuje k jednomu ze scénářů OECD, které měly v roce 2020 modelovat, kam se školství může vyvíjet. Tím scénářem, ke kterému se blíží naše Strategie, je „učící se škola“. Jeho podmínkou a podmínkou jeho naplnění je ale důvěra veřejnosti a štědré financování. Bez toho se to nemůže podařit.“
Celou diskusi v délce 1: 37:03 si můžete stáhnout ZDE.