Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Přečtěte si rozhovor s Markétou Javorskou, koordinátorkou soutěže SOCIAL INNOVATION RELAY (SIR) , která chce podporovat zájem o sociální podnikání mezi středoškolskými studenty. Školy se mohou do soutěže přihlašovat přes web www.jaczech.cz. Uzávěrka pro odeslání projektů je 31. prosince 2015. V České republice probíhá SIR poprvé, celosvětově se jedná již o 6. ročník soutěže. Více informací o SIR a přehled finalistů z minulých ročníků najdete ZDE.
Co je vlastně Social Innovation Relay a jak probíhá?
Social Innovation Relay je určen pro studenty středních škol, jejichž úkolem je přijít s nápadem na podnikatelský záměr, který řeší aktuální společenský problém. Studenti pracují ve čtyřčlenných týmech a své nápady odesílají prostřednictvím internetové platformy, která byla pro tento projekt vytvořena. Týmy, jejichž nápady jsou vybrány mezi 20 nejlepších, poté svou ideu rozpracují do podoby podnikatelského záměru a spolupracují přitom s mentorem, jímž je dobrovolník z komerční sféry, který jim poskytuje cennou zpětnou vazbu a zkušenosti z praxe. Deset nejlepších podnikatelských záměrů bude vybráno do národního finále soutěže, které proběhne online. Tyto podnikatelské záměry jsou primárně určeny pro soutěž. Jejich realizace v praxi je možná, ale není již součástí projektu.
A stalo se někdy, že by byl některý projekt realizován?
Přestože cílem projektu je zejména seznámení studentů s fenoménem sociálních podniků, nikoli jejich realizace, víme, že například v Indii byl vítězný projekt realizován a to dokonce svojí autorkou – studentkou střední školy. Tato dívka se svým týmem zvítězila s konceptem výroby a prodeje „revolučního“ stavebního materiálu z rýžových slupek, který nazvali „Green Wood“, zelené dřevo. Studentku k tomu inspirovala její cesta na farmu, kdy viděla, jak zemědělci pálí odpad z rýže, což znečišťovalo okolní prostředí. Green wood je levný stavební materiál, vhodný pro lidi bez domova nebo chudé k vybudování přístřeší.
Proč je podle vás důležité, aby se studenti dozvěděli o sociálním podnikání?
Cílem je motivovat studenty, aby se rozhlédli kolem sebe, začali se zajímat o reálné problémy ve společnosti, především pak o ty ve svém okolí a pokusili se přijít na způsob, jak je řešit. Dozvědět se, že tyto podnikatelské aktivity prospívají společnosti a životnímu prostředí. Že tyto podniky často vytvářejí pracovní příležitosti pro osoby se zdravotním, sociálním nebo kulturním znevýhodněním a zabraňují tak jejich společenskému vyloučení. Zkrátka, pro sociálně prospěšnou firmu je stejně důležité dosahování zisku i společenský dopad jejich podnikání.