Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Nabízíme stručný přehled zjištění a doporučení obsažených ve zprávě OECD, kterou u nás v březnu prezentoval generální tajemník OECD Angel Gurría. Vzdělávání dostalo ve zprávě velký prostor, A. Gurría zdůraznil, že pokud nechce česká společnost ustrnout v průměru, musí uskutečnit zásadní změny v postoji ke vzdělávání. Český překlad shrnutí Hospodářského přehledu ČR 2014 si můžete stáhnout ZDE, anglickou verzi ZDE. Prezentace ze semináře, který v souvislosti s představením Hospodářského přehledu OECD uspořádalo Ministerstvo zahraničních věcí, jsou ke stažení ZDE.
Prostor, který je v přehledu věnován vzdělávání, svědčí o naléhavosti otázek české vzdělávací politiky, které je třeba řešit. Některá zjištění se v přehledech OECD opakují: příliš časné dělení dětí do různých vzdělávacích proudů, malá prostupnost vzdělávacího systému, výsledky žáků se vysokou měrou odvíjejí od jejich socioekonomického zázemí. Dalším setrvalým nešvarem je malá spolupráce škol a soukromého sektoru.
Podle Hospodářského přehledu ČR 2014 je třeba:
Ze sdělení OECD vyplývá, že pokud se chceme přiblížit zemím, které jsou na špici hospodářsky i ve školních výsledcích dětí, musí se v České republice změnit postoj společnosti ke vzdělávání. K tomu je třeba, aby na všech úrovních společnosti působily skutečně vůdčí osobnosti, kterým půjde o společný cíl.
K závěru, že české školství potřebuje sdílenou kulturu vzdělávání, která bude pramenit z celospolečenské debaty, došla i loňská kampaň „Česko mluví o vzdělávání“.
Balíček se závěry kampaně si můžete stáhnout ZDE.