Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Experti, kteří volají po zvýšení platů učitelů, by měli podporovat i proinkluzivní legislativu, která zamezí tomu, aby si učitelé museli „připlácet“ na svou práci ze svého.
Praha, 28. dubna 2016 – Požadavek školských odborů v rámci kampaně Konec levných učitelů je legitimní. Vedle toho je ale nutné upozornit na fakt, že ani desetiprocentní navýšení platů nevyřeší dlouhodobý problém úrovně učitelů a uchazečů o učitelskou profesi a nevytvoří z učitelské profese „cílovou stanici“ pro nadané uchazeče mezi současnými středoškoláky.
Dlouhodobě podceňovaná práce českých učitelů logicky reziduje ve zvýšený tlak školských odborů na zvýšení mezd. Prokazatelná srovnání v rámci zemí OECD, která staví české učitele do role „chudých příbuzných“ svých kolegů z rozvinutých zemí, usvědčují český stát z dlouhodobého zanedbávání rozvoje vzdělávání v ČR. Vzdělávání je přitom s ohledem na rozvoj této společnosti v horizontu desítek let zcela klíčový sektor.
Navrhované zvýšení platů a debata o něm s sebou ale nesou tři zásadní problémy, na které je třeba upozornit:
Zdeněk Slejška, ředitel EDUin, řekl: „Když se sejde na jednom místě několik desítek prokazatelně nadaných středoškoláků, jako tomu bylo nedávno v případě sjezdu České středoškolské unie, a položíte otázku, kolik z nich uvažuje o profesi učitele, přihlásí se vám dva. Oba pak řeknou, že by se ale raději vyhnuli studiu na pedagogické fakultě a získali kvalifikaci v zahraničí.“