Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Ombudsmanka Anna Šabatová vydala návod pro ředitele i rodiče, který postupně přijímání i kritéria výběru shrnuje.
Praha 15. 1. 2016 – Ředitelé českých ZŠ by měli dodržovat právní nárok dětí na vzdělávání ve spádových školách a v případě nízké kapacity upřednostnit ty uchazeče, kteří splňují legitimní a předem jasně deklarovaná kritéria. Pokud počet spádových dětí převyšuje kapacitu školy, může ředitel stanovit, na základě jakých kritérií upřednostní některé děti před jinými (např.starší sourozenec ve škole, absolvování mateřské školy při základní škole). Stejně tak v případě, že je o školu větší zájem i mezi nespádovými dětmi a škola má kapacity je přijmout. Jako nejspravedlivější řešení takové situace navrhuje ombudsmanka losování.
Nová legislativa, která s účinností od 1. 9. 2016 zavádí odlišný přístup k dětem se speciálními potřebami v běžných ZŠ, může mít různé důsledky. Jedním z nich může být snaha některých ředitelů škol vyhýbat se přijetí některých žáků, ať už s mentálním handicapem, případně žáků ze sociálně slabého prostředí.
Taková snaha by však narážela na právní nároky rodičů a dětí na vzdělávání ve spádových školách. I v případě, kdy škola nebude schopna kapacitně uspokojit zájem uchazečů s právním nárokem, existuje legitimní postup, jejž by měli ředitelé dodržovat.
Ombudsmanka Anna Šabatová v souvislosti s možnými dopady legislativní změny vydala návod k postupu pro ředitele i rodiče. Doporučená řešení sledují zejména ústavní požadavek rovného přístupu ke vzdělávání.
Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: „Na některé ředitele českých škol bude nepochybně vyvíjen tlak ze strany rodičů, kteří si nebudou přát, aby jejich děti sdílely třídu s dětmi tzv. inkludovanými. Doporučení ombudsmanky jim dávají smysluplné argumenty, jak na případný nátlak reagovat. Nepochybně si to většina z nich uvědomuje, záleží spíše na ochotě držet se eticky přijatelného řešení. Zároveň je dobré, že i rodiče mohou lépe posuzovat, jak se škola k přijímání žáků postavila.“