Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Tisková zpráva: Školy se v komunikaci na internetu výrazně zlepšily, stále však nevyužívají možnosti webu naplno

8. 9. 2015
EDUin
1180

EDUin ve spolupráci se společností Webnode uspořádal výzkum na téma „komunikace školy v prostředí internetu“. Webové prezentace budou moci české školy představit v nové soutěži sCOOL web.

Praha 8. září 2015 – Internet postupně proniká i do relativně technologicky rezistentního prostředí českých škol. Přes 80 % českých škol umožňuje rodičům svých žáků on-line komunikaci. Alespoň těch, které jsou on-line i v „mrtvém“ prázdninovém období. Právě tyto školy udržují svůj web při životě tím, že častěji aktualizují jeho obsah. Tyto a další výsledky ukázal průzkum provedený na vzorku 275 škol v srpnu 2015. Průzkum, který uspořádali EDUin a Webnode, předchází nové soutěži sCOOL web, v níž budou oceněny nejpovedenější webové prezentace škol.

scool-logo-hiresNejzajímavější zjištění:

• Přes 80 % škol umožňuje rodičům online komunikaci.
• Klasifikaci sdílí přes intranet už 75 % škol.
• Školy se velmi zlepšily v četnosti aktualizací.
• Mnoho škol dnes využívá intranet, kde na zabezpečené části sdílí se svými žáky a jejich
rodiči cenné informace (suplování, docházku, studijní materiály apod.).

Kde by měly školy ještě přidat:

• Školy sice deklarují komunikaci s rodiči online, ve většině ale nemají stanoveny standardy
(např. kdo a v jaké lhůtě musí rodiči odpovědět).
• Na školní weby dosud přispívá málo dětí, na mnoha školách je to na bedrech ředitele nebo
webmastera.
• Většina škol stále pravidelně nemonitoruje návštěvnost svého webu, mnohé ani
netuší, jak to lze provádět.

06

Podpořit dobrou praxi škol v jejich aktivitách na internetu si bere za cíl soutěž sCOOL web, která na průzkum navazuje. Soutěže se mohou zúčastnit všechny ZŠ a SŠ v ČR. Jde o jedinou celostátní soutěž svého druhu. Její první ročník právě započal, školy se mohou registrovat na webu soutěže (pozn. pro editory). Partnery soutěže jsou Unicorn, Webnode, CZ.Nic a Global Vision.

Vít Vrba, zakladatel společnosti Webnode, uvedl: „Online komunikace mezi školou a rodiči se v Česku stává pravidlem, a ne výjimkou. Z naší zkušenosti jde však často o komunikaci jednosměrnou, kdy web školy slouží spíš jako nástěnka než plnohodnotný nástroj pro interakci. Přitom dnešní technologie nabízejí úžasné a často bezplatné možnosti, jak rodiče vtáhnout do školního dění. Těším se, že díky soutěži objevíme školy, které toto pochopily, a budou moci inspirovat ostatní.“

Mirek Hřebecký, koordinátor soutěže sCOOL web, EDUin, uvedl: „Naším cílem je pomoci zlepšit web každé škole. Není proto nejdůležitější, kdo soutěž sCOOL web vyhraje, ale kolik škol využije našich kritérií dobrého školního webu k posunu vpřed.“

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články