Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
EDUin 30. 4. 2024
Ilustrační foto (c) Kateřina Lánská
Na základních školách je dnes poslední den pro zápisy k povinné školní docházce. Česká republika se dlouho potýká s vysokým procentem odkladů, ten u nás dostane zhruba každé čtvrté až páté dítě. Ministerstvo školství teď přišlo se čtyřmi návrhy, jak situaci řešit. EDUin přináší stručné shrnutí jednotlivých návrhů z dokumentu, který máme k dispozici.
Návrhy MŠMT:
V dokumentu jsou také podrobněji rozepsaná opatření, která mají redukci odkladů doprovázet. Pro každou z variant je 12 společných bodů:
V případě, že úřad zvolí druhou variantu, tedy že je odklad posuzovaný ředitelem školy, chce ministerstvo k dvanácti bodům přidat ještě tři další:
Kateřina Lánská, analytička EDUinu: Tři ze čtyř variant mají jedno společné – jde o plošné opatření. Jediná druhá varianta plošná není. To by mohlo přinést kýžený výsledek ve více rovinách. Plošná opatření se málokdy vyplatí, jsou drahá, nezacílená a nemohou reagovat na individuální potřeby. Pokud by se rozhodování přeneslo na ředitele základní školy, který by takové rozhodnutí činil ideálně na základě informací z mateřské školy a od rodičů, pomohlo by to i plánování a lepší informovanosti učitelů ve škole, kam dítě nastupuje. Druhá varianta ale může fungovat jen v případě, že systém bude opravdu propojený a mateřská škola, poradna a základní škola budou skutečně spolupracovat. Podle navržených doprovodných opatření se zdá, že právě k tomu se směřuje, což by bylo jedině dobře.