Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Nabízíme stručnou informaci o překážkách, s nimiž se v českých školách setkávají cizinci. Podobně jsou na tom i jejich učitelé. Jejich společné obtíže chtějí řešit zástupci neziskovek , akademické sféry, státních úřadů i škol, kteří se na svém prvním setkání pokusili pojmenovat, proč se tak obtížně zařazují žáci s odlišným mateřským jazykem do škol v České republice. Šlo o první ze série schůzek, které budou hledat konkrétní řešení, jak se poučit ze zahraničních zkušeností a navrhnout podporu pro učitele při práci s cizojazyčnými žáky a studenty. Zápis z prvního setkání (31. 10. 2013) ve formátu PDF najdete ZDE.
Vizualizace potřeb, dokument ke stažení ZDE.
Tato mapka ukazuje potřeby těch, kteří se na vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem podílejí. Co potřebují migranti přicházející do České republiky a co jejich učitelé? Bílé popisky označují ty potřeby, které jsou uspokojivě vyřešeny. Žlutě jsme označili ty, kde je řešení jen částečné, a modře pak ty, u nichž zatím náš systém žádnou pomoc nenabízí nebo je velmi omezená. Modrá barva zatím převažuje.
Můžete si tedy všimnout, že příchozí do České republiky má vcelku dostatek informací a podobně jsou na tom i školy a učitelé, kteří s takovými dětmi pracují. Ale už poradenské služby a podpora pro migranty i pedagogy ( vhodné výukové materiály, tlumočení) jsou dosti omezené. A například neexistuje jazyková diagnostika, která by učiteli pomohla určit míru podpory, kterou budou muset učitelé poskytovat. Chybí vhodné osnovy i návody, jak takové žáky učit. Chybí peníze na nadstandardní práci i pomůcky. Je tedy velmi obtížné dosáhnout cíle, kdy se žák domluví, má kamarády, rozumí výuce, zvládá ji a cítí se ve škole dobře.
Občanské sdružení META, jež se dlouhodbě integrací cizinců zabývá, iniciovalo schůzku zástupců organizací, škol a úřadů, které by mohly pomoci. Během setkání se účastníci shodli, že současný systém je třeba změnit a schválili plán, jak postupovat. Šlo o první setkání, spolupracovat by měli až do června příštího roku, kdy by tato skupina měla navrhnout konkrétní opatření ke zlepšení situace dětí – cizinců dětí a žáků s odlišným mateřským jazkykem (OMJ).
Zápis ze setkání i se závěrečným výčtem podnětů k řešení si můžete stáhnout ZDE.
Vizualizace potřeb ke stažení v pdf ZDE.
Zdroj: META o.s.