Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Publikujeme rozhlasový rozhovor s Ondřejem Štefflem, ředitelem společnosti Scio, který vysílal Radiožurnál 1.9. (ZDE). Mluví o tom, jak motivovat děti k učení, jaký má vliv na motivaci hodnocení a odměny a jak s tím podle něj pracuje současná škola.
Děti v sobě mají disciplínu a učí se s radostí sami od sebe. To jen dospělí často přetvářejí školu v práci. Takový názor například zastává Ondřej Šteffl, ředitel společnosti Scio, podle něhož existuje už jen málo věcí, které se dítě musí nutně naučit ve škole.
Inspiroval se zejména knihou Pohon. Podle jejího autora Davida Pinka je člověk přirozeně učenlivý, protože učení není rutina. V rutinu se mění až postupem času, třeba spolu s odměnou za dobré známky nebo i se samotným známkováním. „Odměna udělá z učení práci,“ domnívá se Ondřej Šteffl s tím, že k učení není třeba motivovat. Je totiž zábavné samo o sobě.
Jak tedy motivovat děti k učení, když ne odměnami? „Nemusíte dělat vůbec nic,“ tvrdí Ondřej Šteffl v rozhovoru s moderátorkou Lucií Výbornou. Děti se podle jeho slov začnou učit s radostí, jakmile zadáte nějaký úkol odpovídající jejich možnostem. „Musíte jim dát samostatnost, aby si mohly vybrat, co se chtějí naučit a jak,“ zdůrazňuje své pojetí výuky. Z té vychází také nově otevřená ScioŠkola v Praze.
„Když se chci něco naučit, tak se to naučím,“ soudí navíc Ondřej Šteffl. Dnešní svět totiž není stabilní a změna je už spíš trvalý stav. V takovém prostředí získáme všechny důležité znalosti o fungování světa automaticky. „Všichni umí ovládat mobilní telefon, i když to škola neučí,“ uvádí příklad.
Na základních školách se dle názoru Ondřeje Šteffla učí děti spoustu předmětů, které v životě nevyužijí. „Všichni víme, že existují chemické reakce a prvky. O chemii umíme přemýšlet, ale třeba o výchově dětí ne,“ upozorňuje na paradox vzdělávacího systému. „A teď mi řekněte, kdo z nás potřebuje chemii a kdo využije poznatky týkající se výchovy dětí,“ obrací se na posluchače a moderátorku.