Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 17/2012

7. 5. 2012
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 30.4.‒6.5. 2012

Klíčová témata týdne:

jmenování ministra školství, maturitní zkouška, výměna tiskového mluvčího na MŠMT, propadáme se v ICT gramotnostech (+ stručný souhrn), výsledky revize ICT v RVP ZV

Výrok týdne:

„Jedině decentralizace a osobní zodpovědnost dovoluje učitelům využívat vlastní úsudek a pomáhá formovat podnětný vzdělávací systém, v němž má smysl aplikovat inovativní nápady a učitelé mohou být vnímáni společností jako něco významného a cenného. Většina učitelů si vybírá povolání proto, aby mohli měnit svět k lepšímu. V systému, který odměňuje za stejnost, to není možné. (…) Federální ministerstvo školství USA provádí velmi chybný experiment. Existuje stále více důkazů o tom, že prosazovaná metodika pro všechny stejné na standardy orientované výuky likviduje osobní nasazení žáků i učitelů a redukuje výukové aktivity na procvičování schopnosti správně odpovídat na testové otázky.“
Peter Smagorinsky z The University of Georgia na téma plošného testování žáků v USA – citát v překladu z článku B. Brdičky „Problémy standardizace podle Socola“

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Většinou pozitivně přijala veřejnost jmenování Petra Fialy ministrem školství. Prohlédněte si reportáž ČT a poslechněte první vyjádření nového ministra, na nichž je sympatické, že na rozdíl od svého předchůdce jsou zdrženlivé a díky tomu i důvěryhodnější. O tom, jak by měl Petr Fiala řešit situaci vysokých škol a jak se mu povede ve vládě jako nestraníkovi, debatovali na Radiožurnálu rektor ČVUT Václav Havlíček a Tomáš Feřtek z EDUinu. Nový ministr by se měl přednostně věnovat otázce evropských fondů, financování vysokých i dalších typů škol, plošnému testování nebo například revizi RVP ZV – konstatoval EDUin a Tomáš Feřtek témata a nelehkou situaci ministra dále rozvádí v článku pro HN.
  •  

  • Rodiče žáků, které by podle rozhodnutí bývalého ministra Dobeše měly projít plošným testováním, oslovili otevřeným dopisem MŠMT a ČŠI a žádají v petici nového ministra školství o změnu testování na výběrová šetření. Michal Kašpárek nabízí na svém blogu zamyšlení nad tím, zda testování u dětí podpoří trend průměrnosti a strach z neúspěchu.
  •  

  • Začaly státní maturity, všichni žáci napsali písemné práce z češtiny. Sledujte rozhovor ve Studiu 6 ČT24 s ředitelem Cermat Pavlem Zeleným o hlavních změnách v novém ročníku maturit, o hackerském útoku na server novamaturita.cz nebo o tom, zda je 16 % gymnazistů volících si těžší úroveň maturity málo, nebo hodně. Podle T. Feřteka podporují současná zadání písemných prací mechanické vytváření textů namísto kultivace přemýšlení. Cermat je v tom ale dle něj nevinně – čtěte článek pro Mf Dnes a blog „Jak jsem zkoušel napsat maturitní písemku“.
  •  

  • Za školní dobročinnost, ať už má charakter finančního daru, nebo nezištné činnosti či projektu, mohou být letos poprvé oceněni studenti, učitelé či spolupracující rodiče v ceně VIA BONA. Tu vyhlašuje Nadace VIA společně s Nadací THE KELLNER FAMILY FOUNDATION. Nominovat dárce je možné do 8. června.
  •  

  • Na zahraničních univerzitách běžné, v českém prostředí zatím výjimečné – konference „Tvořte a spolupracujte jinak“ představí zkušenost Přírodovědecké fakulty UK v Praze, která začala využívat Google aplikace pro svých více než 7000 studentů a zaměstnanců. Google aplikace jsou pro školy zdarma a dokáží spolupráci a komunikaci značně zefektivnit. Konference se konají v Praze (15. 5.) a Brně (23. 5.), více informací najdete na www.tvortejinak.cz.

Inspirace z praxe

  • Jak v jedné škole změnili postoj jednoho dítěte aneb jak na rasismus jinak než poučkami. Čtěte zkušenost Zdeňka Broma.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 9. 5. CEDU: konference „ČESKÉ DĚTI A ANGAŽOVANOST. PROSPĚCH: dostatečný“ (Brno)
  • 10. 5. APERIO: přednáška s diskusí – „Jak funguje domácí škola?“ (Praha)
  • 11.-12. 5. Národní konference eTwinning (Praha)
  • 15. 5. konference „Tvořte a spolupracujte jinak“ (Praha)
  • 15.-16. 5. konference „Proměny výchovy aneb obecná porada o nápravě věcí lidských“ (Praha)
  • 18. 5. PŠL: Konference „Dobrodružství. Chvála kroků do neznáma.“ (Praha)
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články