Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 19/2012

21. 5. 2012
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 14.–20. 5. 2012

Klíčová témata týdne:

maturity, plošné testování, změna zákona o pedagogických pracovnících, reforma financování regionálního školství pozastavena, konkurzy na ředitele škol

Výrok týdne:

„Zásahy státu musí být promyšlené, koncepční. Nesmí být řízeny momentálními nápady toho či onoho. Školství je citlivá oblast – jakýmkoliv rozhodnutím zasahujete do života dětí, rodin a do budoucnosti této společnosti. Musíme se chovat zodpovědně a reformy provádět s velkým rozmyslem.“ řekl ministr Petr Fiala v rozhovoru pro Mf Dnes

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • CERMAT zveřejnil výsledky maturit a EDUin komentuje v ČT hlavní problémy letošní maturity. Odborníci napadli podobu tzv. harmonizačního procesu, kterým se upravily výsledky z maturitní zkoušky z matematiky, poukázali také na chyby v testech z fyziky. CERMAT nestihl opravit do 16. 5. slohové práce, jak sliboval. Studenti se proti chybám v maturitních testech bouří a zvažují odvolání. Jiří Zlatuška v rozhovoru pro LN pokřtil maturitu na dětskou koloběžku od Ferrari. A ředitel CERMAT v rozhovoru pro Týden prozradil, že vyšší obtížnost testů je určena pro „extratřídu“ studentů.
  •  

  • Dnes začíná generálka plošného testování žáků 5. a 9. tříd. Právnička rodičovské iniciativy proti testování upozorňuje, že školy ani žáci nemají povinnost se generálky účastnit. Minulý týden proběhla panelová diskuse s odborníky na téma, v čem spočívají rizika celého projektu – přečtěte si její závěry. ČŠI publikovala názor Paula Santiaga, experta OECD, na plošné testování. Podle ČŠI Santiago iniciativu inspekce vítá. Rizikům se v textu ČŠI věnuje jediná věta, hovoří se tu např. o sepjetí testování s cíli vzdělávání v RVP, k němuž ovšem právě podle českých odborníků nedochází. Text ČŠI je pozoruhodný  proto, že ještě 6. března v rozhovoru pro Učitelský zpravodaj Santiago řekl, že smysl testování nechápeme a musíme před zavedením plošných testů nejprve vytvořit komplexní standardy pro všechny oblasti vzdělávání, k čemuž dosud nedošlo. Pro plošné testování se vyjádřily dvě asociace: Asociace pedagogů základního školství v ČR (zde) a Asociace profese učitelství ČR (zde).
  •  

  • Prezident podepsal novelu zákona o pedagogických pracovnících, která bude znamenat zmírnění nároků na kvalifikaci učitelů. Na středních školách budou moci učit i absolventi jiných než pedagogických fakult, kteří si doplní pedagogické minimum, učitelky 1. stupně zase budou moci pracovat v mateřských školách.
  •  

  • Žáci základních a středních škol se mohou neformálně potkávat se zajímavými osobnostmi – občanské sdružení Otevíráme pro ně připravilo projekt Junior Café. Na stejném principu fungují již známá Science Café.
  •  

  • Doporučujeme dva rozhovory: vedle Mf Dnes poskytl Petr Fiala rozhovor o aktuálních ožehavých tématech ještě České pozici. Ondřej Šteffl v Respektu hovoří o selektivitě českého školství nebo o „paralelním vzdělávání“.
  •  

  • Na Slovensku se bojuje o existenci waldorfského gymnázia – Státní pedagogický ústav ministerstvu jeho povolení nedoporučil. Diskuse je zajímavá proto, že ukazuje, jaké obavy z alternativní pedagogiky mohou panovat ve státním školství.
  •  

  • Někteří odborníci již dříve varovali před zneužíváním konkurzů na místa ředitelů/ředitelek škol k prosazení osobních či politických zájmů. Některé konkurzy jsou již uzavřené a začínají se objevovat protesty: Česká LípaBrno.
  •  

  • Letní Akademie Discover nabízí mladým lidem možnost prožít letní týden v atmosféře připomínající studijní prostředí Cambridge a Oxford – studenti se spolu s pedagogy vzdělávají, ale i neformálně baví.
  •  

  • EDUin oslavil 2leté narozeniny a 300 škol ve značce Rodiče vítáni – podívejte se, co vše EDUin dělá.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 23. 5. konference „Tvořte a spolupracujte jinak“ (Brno)
  • 28. 5. SKAV: konference Rozdílné koncepce vzdělávání a jejich důsledky (Praha)
  • 31. 5. konference Rozvoj školy a supervize (Kamenický Šenov)
  • 31. 5. konference Testováním ke kvalitě vzdělávání 2012 (Praha)
  • 31. 5. Prezentace a diskuse Fulbrightovy výměny učitelů: můžeme se vzájemně poučit? (Praha)
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články