Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 25/2013: V USA se vracejí k dělení žáků podle úrovně dovedností

24. 6. 2013
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 17.–23. 6.

Témata týdne:

Kampaně k cílům vzdělávání prezentují závěry; MŠMT hodnotí kladně letošní maturity; EDUin analyzuje, které problémy ve státní maturitě přetrvávají.

Výrok týdne:

„Podívejte, lidi si pořídí děti a pak chtějí, aby se o ně od dvou tří let staral stát. To přece není vůči těm dětem zodpovědné a ani to není jinde v Evropě obvyklé. Za svého pobytu v Anglii jsem viděl, že třeba tam toto není vůbec běžné. Pokud rodiče musí chodit do práce, tak malé děti hlídají například babička s dědečkem nebo chůva.“
Martin Jelínek, vedoucí brněnského magistrátního odboru školství, na otázku redaktorky MF DNES Nepřijatých dětí jsou letos víc než dva a půl tisíce. Co s tím hodlá město dělat?

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Kvalitní škola pro každé dítě v každé škole – další materiály a postřehy z konference MŠMT, EDUin a Pomáháme školám k úspěchu: Přečtěte si článek Michala Komárka z Literárních novin, který se konference zúčastnil a reflektuje zásadní rozhodnutí MŠMT a závěry kampaní. Ke zhlédnutí doporučujeme na krátkých videích vystoupení hlavních protagonistů, prostudovat si můžete také vyhodnocení veřejné konzultace ke Strategii 2020, kterou uveřejnilo MŠMT.
  •  

  • MŠMT hodnotí letošní maturity kladně: MŠMT si předsevzalo, že při letošních maturitách minimalizuje negativní dopad průběhu zkoušek na studenty a tohoto cíle podle svého vyjádření dosáhlo. Senátor Chládek apeloval na ministra školství, aby řešil letošní špatné výsledky žáků v matematice, které ČSSD připisuje nekvalitní výuce na školách a nekvalitním dovednostem a znalostem žáků (v dřívějších vydáních beduina jsme upozorňovali na to, že problém lze vidět i jinde, např. v konstrukci matematických testů; k zhodnocení situace chybějí „tvrdá“ data). Poslechněte si jeho vyjádření na videu a přečtěte krátké prohlášení. Tomáš Feřtek v tiskové zprávě analyzuje, co se oproti loňským maturitám podařilo zlepšit, a které problémy přetrvávají. V červnu proběhlo také veřejné slyšení v Senátu na téma budoucnosti státní maturity, poslechněte si rozdílné názory odborníků, např. bývalého ministra školství Petra Piťhy nebo Ondřeje Hausenblase.
  •  

  • Máme dělit děti do skupin podle dovedností? Zahraniční článek popisuje vývoj v USA, kde se v 80. letech minulého století upustilo od dělení dětí do skupin podle úrovně dovedností, přičemž se k této praxi americké školství nyní vrací. Uvedenou zkušenost nesmíme ovšem zaměňovat s tzv. společnou školou (do jedné školy chodí děti různých schopností a předpokladů). Další článek popisuje tipy, jak dosáhnout efektivního učení žáků ve skupině. Krátké české shrnutí obou textů čtěte zde.
  •  

  • Za špatné vysvědčení knihu! Proč by právě děti se „špatným“ vysvědčením měly dostat knihu, uvažuje v blogu Dominik Dvořák.
  •  

  • Knižní tipy – Summerhill a První věta: Poprvé v Česku vychází kniha o legendární „demokratické škole“ Summerhill – škole, ve které si žáci sami rozhodují o tom, co, kdy, kde, jak či od koho se budou učit a která navíc existuje už od roku 1921. Knihu První věta vydala Smysluplná škola, ZŠ a MŠ Lyčkovo náměstí v Praze, a je výsledkem celoročního literárního projektu jejích žáků.
  •  

  • Co je v dnešní době vzdělanost? Doporučujeme zamyšlení Jimmyho Hayeka, který polemizuje s kritikou vzdělanosti z úst Václava Klause. K tématu se vztahuje také článek na České pozici Kam se ztrácí vzdělanost?

Inspirace z (a do) praxe

  • Dětská univerzita se opět otevře zájemcům: Rodiče mohou již nyní hlásit svoje děti na přednášky a kurzy Dětské univerzity UP v Olomouci. Určena je pro děti od 8 do 12 let a více se dočtěte zde.
  • Střední odborné školy mohou získat zajímavou spolupráci s firmami a stát se pilotními školami projektu Pospolu: Školy mohou v projektu navázat partnerství s firmami, na každé z nich je vyčleněno 1,75 mil. Kč. Přihlásit se je možné do 8. srpna. Podrobnosti o výběrovém řízení najdete zde.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 24. 6. Konference DisCo 2013: New technologies and media literacy education (Praha)
  • 24. 6. Diskuzní seminář „Jak spolu souvisí národní rámec kvalifikací a kvalita vzdělávání?“ (Praha)
  • 27. 6. EduFórum – Desáté setkání v Praze (Praha)
Více akcí a podrobnosti ke každé z nich najdete v EDUkalendáři.
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články