Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 27/2012

17. 9. 2012
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 10. – 16. 9. 2012

Témata týdne:

maturity, výsledků žáků na ZŠ, zpráva OECD, reforma vysokého školství

Výrok týdne:

„Jsem si nejistá v tom, co lze v rámci vzdělávání současnosti, ve 21. století, považovat za podvádění a co naopak za prokazování dovedností, které jsou pro současnou gramotnost důležité. Zejména tehdy, očekává-li se od studentů, že budou schopni aplikovat vyhledávání na internetu a schopnost orientovat se ve změti informací, které tam mohou najít.“ Ann Michaelsonová, norská učitelka, která se účastní pilotní verze závěrečné středoškolské zkoušky s přístupem na internet (čtěte v článku Maturita s přístupem na internet už i v Norsku)

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Co říká zpráva OECD: Přečtěte si dva články mapující vzkaz OECD českému školství – Tomáš Feřtek o tom, proč není dobré dávat více dětí na učiliště, a Martin Rychlík s obsáhlým výpisem jednotlivých závěrů. Mezi ně patří mmj. i to, že roste počet mladistvých mezi 15 a 29 lety, kteří se ani nevzdělávají, ani nepracují, a fakt, že máme v Česku jeden z nejnižších podílů učitelů do 30 let. Náměstek ministra, Jiří Nantl, chce situaci řešit kariérovým řádem, který má platit od roku 2014.
  •  

  • Větší školy jsou lepší než menší: SCIO zveřejnilo srovnání výsledků žáků 2. stupně základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií, z nějž vyplývá například to, že na větších školách jsou žáci lépe připraveni než na menších a učební pokrok žáků základních škol není negativně ovlivněn odchodem dětí na víceletá gymnázia, jak se tvrdí. Podrobně čtěte zde.
  •  

  • Maturity nebyly úplné fiasko- tvrdí v rozhovoru pro aktuální číslo Respektu ministr Fiala. Debata o maturitách není evidentně u konce a je v zájmu všech udržet ji ve věcné rovině… – na toto téma doporučujeme blog Víta Bárty a příspěvky Tomáše FeřtkaJosefa Soukala, jenž na sebe vzájemně reagují. V Norsku zkouší maturitu s využitím internetu – čtěte více zde.
  •  

  • Má CERMAT zavřeno? Web pro otevřenost veřejné správy Otevřete.cz nabízí přehled organizací nominovaných v kategorii „ZAVŘENO – PŘÍSTUP K INFORMACÍM“. Hlasování zatím vede CERMAT.
  •  

  • Kolik stojí prvňák? Česká škola uveřejnila anketupříspěvek jedné maminky, jejíž výdaje dosáhly 15 tisíc.
  •  

  • Školné a dva pohledy na něj: Jiří Zlatuška přibližuje situaci s půjčkami na školné na amerických vysokých školách a varuje před obdobným tuzemským postupem. O školném jako o motivačním prvku ke studiu mimo jiné vypráví český student, který působí v Ontariu jako vyučující a výzkumný pracovník.
  •  

  • Škola Hrou po letech: čtěte rozhovor s Ivanou Málkovou o soukromé škole a svébytném způsobu výuky.

Inspirace z (a do) praxe

  • O korupci ve školách: Metodická příručka Korupce v ČR, vydaná Respekt institutem, zpracovává téma korupce, její rozsah, příčiny a důsledky v ČR a je určená pedagogům středních škol. Metodika obsahuje například modelové hodiny nebo náměty na diskusi s příklady argumentů.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 19. 9. Konference projektu EF-TRANS (Praha)
  • 20. 9. Kulatý stůl SKAV a EDUin Co nám může přinést mezigenerační vzdělávání? (Praha)
  • 24.-25. 9. Konference k tématu Career Management Skills a vyhlášení vítězů Národní ceny kariérového poradenství 2012 (Brno)
  • 26. 9. Seminář k systému evaluace a monitoringu vzdělávání v ČR (Olomouc)
  • 26. 9. Konference Podpora vícejazyčnosti v praxi (Praha)
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články