Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 29/2012

1. 10. 2012
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 24. – 30. 9. 2012

Témata týdne:

Národní program vzdělávání, maturity, víceletá gymnázia

Výrok týdne:

„Kůň, který není zapřažený, netáhne. Jakmile se k nám děti dostanou, získají kolem sebe vysokou konkurenci a začnou makat,“ ředitel Gymnázia Český Brod Ivo Kocum k nálezům ČŠI, týkajících se víceletých gymnázií  (více čtěte níže).

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Národní program vzdělávání – školský Yeti? ČŠI se přidržela doporučení OECD a trvá na tom, že by v ČR měl vzniknout Národní program vzdělávání, který ve školském zákoně figuruje již od roku 2004. René Brož provedl na toto téma anketní šetření mezi politiky a odborníky – přečtěte si, proč podle nich tento dokument zatím nevznikl, jak by mohl vypadat a čím by mohl být důležitý. EDUin v tiskové zprávě zdůrazňuje doporučení ČŠI s nutnými kroky, které musí tvorbu dokumentu provázet či předcházet.
  •  

  • Sledujte dvě studentské akce – unikátní vzdělávací projekt pro studenty SŠ a VŠ, Pražský studentský summit, který vzdělává mladé lidi především prostřednictvím simulace jednání tří klíčových mezinárodních organizací, OSN, NATO a EU, a jehož přijímací řízení probíhá ještě do 21. 10. Letošní ročník nese název Připrav se na budoucnost, propagační video na stránkách Respektu najdete zde. Druhou akcí je studentská konference Projektové vyučování v chemii a souvisejících oborech, která se uskuteční 18. a 19. 10. na UK PedF a na které budou prezentovat studenti učitelství své vzdělávací projekty.

  •  

  • Maturity mají dva roky jasné: Sněmovnou prošel návrh na úpravu maturitní zkoušky na další 2 roky, čtěte vystoupení ministra FialyAnny Putnové. Pokud novelu schválí Senát a prezident, bude třeba vyřešit řadu sporných otázek – sumarizuje je EDUin zde. Oldřich Botlík na téma maturit publikoval článek, kde vysvětluje, jakým způsobem se zjišťuje míra chybovosti při hodnocení maturitních písemných prací, a dokládá, proč je podle něj tvrzení, že letos byla chybovost jen půlprocentní, chybné.
  •  

  • Začne pře o víceletá gymnázia? ČŠI na základě první generálky testování v 5. a 9. třídách tvrdí, že velká část obyčejných deváťáků dosahuje srovnatelných, nebo lepších studijních výsledků než mnoho jejich vrstevníků z víceletých gymnázií. Toto zjištění je v rozporu s nedávnými závěry společnosti Scio (Srovnání výsledků testů žáků základních škol v letech 2005-2011), která uvedla, že žáci víceletých gymnázií dosahují ve všech testech mnohem lepších výsledků než žáci ZŠ. Zajímavé by bylo zjistit, jak oba výsledky ovlivnila podoba a obsah testů.
  •  

  • Roboti místo rodičů: Ve výzkumu Robots @ School se děti vyjadřovaly k tomu, jak by si přály, aby s nimi ve škole i mimo ni spolupracovali roboti. Děti si přály roboty jako společníky, 75 % dětí také ocenilo, že s nimi robot, který je dostatečně trpělivý a nesoudí je za neúspěch, může dělat úkoly a učit se, zatímco na ně prý rodiče nemají čas.

Inspirace z (a do) praxe

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 5. 10. Veřejná diskuse ke zprávě OECD Rovnost a kvalita ve vzdělávání (Ústí n. Labem)
  • 9. 10. konference Naše odpovědnost za obsah sociálních médií: využití, příležitosti a rizika v pedagogické praxi (Praha)
  • 11. 10. Konference Rodiče vítáni – Jak se domluvit se „svým“ učitelem a „svým“ rodičem (Praha)
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články