Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 36/2012

19. 11. 2012
EDUin
bEDUin

bEDUin

Co přinesl týden 12. – 18. 11. 2012

Témata týdne:

ZŠ praktické, vzdělávání mimo školu, výukové metody, maturita, vzdělávání učitelů, Asociace středoškolských češtinářů

Výrok týdne:

„Považujeme za velmi neseriózní, že si autoři Petice berou za rukojmí rodiče všech dětí, které navštěvují speciální školy, a děsí je nepravdivými informacemi. Uvedený postup považujeme za velmi neprofesionální a požadujeme, aby se autoři petice za své pochybení veřejně omluvili.“ P. Baxová, K. Laurenčíková v reakci k Petici proti rušení ZŠ praktických

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Straší autoři petice rodiče? Pracovnice neziskových organizací, které se věnují inkluzi, se ve veřejném prohlášení ostře ohradily vůči znění Petice proti rušení ZŠ praktických. Tvrdí, že Petice vytrhává informace z kontextu, nebo dokonce lživě informuje. Autoři Petice podle Baxové a Laurenčíkové zcela zbytečně straší rodiče a vyvolávají paniku.
  •  

  • „Staré“ výukové metody mohou dobře fungovat: doporučujeme dva zahraniční příspěvky – první se věnuje starému známému výkladu: jaké může mít podoby (video, vstupní text, vrstevnické vyučování…) a jak jej „dělat dobře“. Druhý článek ukazuje, jaký efekt na učení dětí mají takové „klasické“ věci jako krasopis nebo učení násobilky.
  •  

  • Jak se učí mimo školu? V předminulém čísle Respektu vyšel obsáhlý článek o fenoménu Khan Academy – děti se učí mimo školu, na dálku, s pomocí internetu a nahraných minilekcí. Ke svému oblíbenému tématu se vyjadřuje také v posledním blogu Ondřej Šteffl a vybízí, abychom využili svět kolem nás k učení.
  •  

  • Učit může i reklama: Sex v reklamě před dětmi obvykle skrýváme – oboje můžeme ale i dobře využít. Prohlédněte si několik reklamních kampaní a virálních videí, která pracují s provokativními motivy a zároveň pomáhají s osvětou problémových témat, jako je například rakovina prsu (dokonce v podobě aplikace do mobilu – Your Man Reminder) nebo rakovina tlustého střeva (vtipná analogie s James Bondem). Pobavte se s dětmi na téma čtení knih a využijte k tomu 10 skvělých reklam, které říkají: Čtěte knihy! (Třeba tu se sloganem „Knihy vám vystřelí mozek z hlavy!“)
  •  

  • Svoboda ve škole: shlédněte film vytvořený u příležitosti listopadové konference Svoboda NaŽivo. Příběh rodiny hledající svobodu ve škole implikuje otázku, zda jde podobné věci získat skutečně jen v „alternativách“…
  •  

  • Jste v rodině rádce, expert, vzor nebo konzultant? V dnešních rodinách jsou více oceňováni lidé, které studie o mezigeneračním učení dokáží „učit“ svoje blízké spíše příkladem nebo nenásilným vedením. Studii vytvořil po tříletém výzkumném projektu Ústav pedagogických věd FF MU.
  •  

  • Uveřejňovat maturitní práce studentů – ano, či ne? Nad tématem uvažuje Ondřej Hausenblas v blogu a vysvětluje svoje argumenty, jak posílí kvalitu škol možnost uveřejňovat anonymně studentské práce na internetu a jmenovitě hodnocení učitelů. Vybízí také k diskusi nad otázkami, které tento krok evokuje – otázky zde. O shrnující komentář, co je třeba udělat, abychom předešli dalším potížím s maturitou, se v Řízení školy pokusil Tomáš Feřtek.

Inspirace z (a do) praxe

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 20. 11. Regionální školství: Lze na něm šetřit? – Fórum Hospodářských novin (Praha)
  • 21. 11. konference „Nová ekonomická situace: výzva ke vzdělávání“ (Praha)
  • 21. 11. Závěrečná konference projektu „Klíče pro život – Rozvoj klíčových kompetencí v zájmovém a neformálním vzdělávání“
  • 27. 11. konference „Očekávané výstupy v praxi MŠ“ (Brno)

Více akcí a podrobnosti ke každé z nich najdete v EDUkalendáři.

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články