Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 6/2013

12. 2. 2013
EDUin
bEDUin

 

Co přinesl týden 4.–10. 2. 2013

Témata týdne:

2×5 kroků ministra Fialy, Nedělej z Roma vola, Co umí a neumí víceletá gymnázia, Průvodce bezpečným chováním na internetu a děda říká, že za komunistů bylo líp.

Výrok týdne:

„Představené záměry lze přivítat. Představují však asi tak pouhou desetinu toho, co jsme již zkraje roku 2011 doporučili v Rámci Strategie konkurenceschopnosti NERVu v kapitole 3. Vzdělanost (…).“ Daniel Münichv reakci na ministerské desatero ke zkvalitnění školství, následuje připomenutí doporučení, která zpráva NERVu obsahovala.

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Velmi rozporuplné reakce vzbudilo 2×5 kroků ke zkvalitnění českého školství, které v pondělí 4. února zveřejnil ministr školství Fiala spolu s premiérem Nečasem. Velká část médií i učitelské veřejnosti je zhodnotila jen jako opakování starých známých věcí. Například stínový ministr Marcel Chládek v pořadu 20 minut Radiožurnálu nebo redaktorka  Monika Horsáková ZDE.  O něco vstřícnější byl Daniel Münich na svém blogu, připomněl ale, že nejen tato, ale i další opatření navrhoval NERV vládě už před dvěma lety. Naopak Tomáš Feřtek v komentáři pro Respekt hledal na návrhu pozitiva a ocenil ambici hledat řešení i přes krátký mandát vlády. Kompletní informace a videa, včetně hodinového Hyde parku na toto téma najdete na eduin.cz a debatovat o tom, co v návrhu chybí, můžete na ceskomluvi.cz.
  • Nejkomentovanějším z Fialových návrhů byla podpora matematiky a technického vzdělávání a svezla se s tím i stále populárnější výuka matematiky podle metodiky profesora Hejného. Zajímavé ale je, že v rozhovoru Hospodářských novin viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jan Rafaj na otázku: Co nejvíce chybí českým absolventům?  odpověděl, že schopnost analyzovat fakta, prezentovat a komunikovat. Bez toho se dnes ani technik neobejde.
  • Problémům českého vzdělávání se věnují i dvě krátká videa zveřejněná v rámci kampaně Česko mluví o vzdělávání. První vysvětluje sociální následky selekce a inkluze, druhé se věnuje financování školství. Nedělej z Roma vola, i mladej cikán může bejt chytrej, rapují na podobné téma mladí romští rappeři ve videu, které nabádá rodiče, aby nedávali děti do praktických škol. Doporučujeme k zhlédnutí.
  • Sílící tlak na osmiletá gymnázia v souvislosti se zprávou ČŠI, jež konstatovala nesrovnalosti ve znalostech gymnazistů a žáků základních škol, připomíná článek Kateřiny Perknerové v Deníku. Tématu bude věnován i nebližší Kulatý stůl SKAV a EDUin, který je vyhlášen na 28. února s titulkem: Je pravdivé tvrzení, že na našich školách příliš brzy rozdělujeme na na „schopné“ a „méně schopné“?
  • Učitelům nabízí Centrum občanského vzdělávání Masarykovy univerzity nové publikace o výchově k občanství a Nadace VIA  vyhlásila program zaměřený na rozvoj filantropických aktivit u dětí a mládeže. Smyslem je ocenit odvahu a kreativitu dětí a mladých lidí, kteří sbírají finanční prostředky pro dobrou věc. Uzávěrka je 28. února.
  • Rodičům se snaží poradit Google webovou stránkou Průvodce bezpečným chováním na internetu a informace o tom, jak se daří školám protidrogová prevence, najdete v rozhovoru z LN s primářem adiktologie Michalem Miovským.
  • 12 hodin budoucnosti II. Maratón myšlenek, idejí a tezí: Inventura po dvou letech se jmenuje akce v DOXu, která se koná v sobotu 16. února a  filosofové (Bělohradský, Sokol), sociologové (Lánský) a politologové (Barša, Dvořáková a další) budou inventarizovat vývoj v České republice za poslední roky.

Inspirace z (a do) praxe

  • Děda říká, že za komunistů bylo líp: Jeden svět na školách společnosti Člověk v tísni vydal metodickou příručku Příběhy bezpráví – Nástroje normalizační moci. Publikace obsahuje informační texty, dobové a archivní materiály, rozhovory s pamětníky, ale také aktivity do hodin pro žáky ZŠ a SŠ, které byly pilotovány na školách a jsou doplněny postřehy učitelů. Příručku je možné si objednat na webu www.jsns.cz.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 11. 2. Workshop Vize vzdělávání pro lektory (Praha)
  • 11.–15. 2. konference Universal Learning Design 2013 (Brno)

 

Více akcí a podrobnosti ke každé z nich najdete v EDUkalendáři.

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články