Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 9/2013

5. 3. 2013
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 25. 2. – 3. 3.

Témata týdne:

Dvě dobré špatné zprávy z českého školství, maturitní žebříčky, 2×5 Fialových opatření a Chládkovy kroky, známkování ve škole, Khanova škola, Zahrada hrou, denně volá na linku bezpečí skoro 700 dětí, profesor Hejný odpovídá v chatu na dotazy, nový televizní kanál pro děti začne vysílat v srpnu

Výrok týdne:

„Ke svým životním návykům zde [děti] také připojí schopnost posuzovat a odsuzovat a také si zvyknou, že jsou druhými posuzováni a odsuzováni. Všichni jsou poměřováni nesmyslným nástrojem, kterému se říká klasifikace. Hnedle vyjde najevo, které dítě je vnímáno jako dobré a správné a které naopak špatné. Děti to pak vyřeší po svém. Naučí se dělat věci tak, aby byly posuzovány dobře.“
Z komentáře Luboše Drobíka v E15.cz Školský systém aneb Děti v odšťavňovači

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Posuzovat kvalitu školy podle výsledků maturit je nesmysl: Aktuálně.cz publikovalo přehled, kde si můžete podle oboru či kraje zobrazit školu a její údajnou maturitní úspěšnost v procentech. Tomáš Feřtek vysvětluje, proč tímto způsobem v žádném případě tu nejkvalitnější školu nenajdete a proč Aktuálně.cz vlastně klame rodiče žáků.
  • Kudy dál s českým školstvím – a stihneme to? V nedělních Otázkách Václava Moravce vysvětlovat své plány ministr Fiala. Jeho kroky jsou pozitivně vnímány odborníky, na jejich reaizaci má ovšem jen málo času. Ministr hovořil i o kariérním řádu, inspirací a příkladem by mu mohl být projekt Nadace manželů Kellnerových Pomáháme školám k úspěchu – přečtěte si zkušenost z pražské ZŠ v Kunraticích, kde již se systémem podpory, zpětné vazby a hodnocení učitelů pracují. Ve škole díky penězům nadace funguje konzultantka-koučka, škola také zkouší párovou výuku.
  • Známkování aneb děti v odšťavňovači? pro srovnání sledujme také kroky, které navrhuje pro zlepšení českého školství stínový ministr Chládek (starší video zde). EDUin upozornil v tiskové zprávě na to, že až na návrh zavést povinně bezplatný poslední ročník školky jsou ostatní návrhy neproduktivní. Chládek také zmínil povinné zavedení slovního hodnocení v nižších třídách ZŠ – jako každá razantní změna ve školství narazí ve chvíli, kdy je povinná a zasáhne mnohdy nepřipravené školy. Postupné a metodicky podpořené zavedení změny by naopak smysl mělo. K tématu známkování na základních školách doporučujeme břitký komentář Luboše Drobíka v E15.cz.
  • Zkuste videolekce z matematiky v Khanově škole: Saša Rašilov namluvil řadu videolekcí z matematiky, které pocházejí ze slavné Khan Academy. Khanovu školu česky lokalizovala a překlady od nadšenců zajistila společnost SCIO.cz a Google. Děti se zde mohou poutavě učit látku z matematiky, fyziky, ale i jiných oborů.

Inspirace z (a do) praxe

  • I školní a školková zahrada může být místem, kde se děti přirozeně učí: Nadace Proměny pomáhá školám a školkám renovovat své zahrady tak, aby dětem nabízely přirozené a podnětné prostředí pro rozvoj  a hru. Nadace pomáhá školám získat grant, vytvořit projekt, zapojit do přípravy učitele, rodiče i děti a projekt realizovat. K tématu pořádá 3. 4. konferenci s názvem Zahrada hrou 2013.
  • Tip pro ředitele, jak ušetřit čas: Časopis Řízení školy nabízí ředitelům software, který pomáhá při řešení konkrétních pracovních situací. Produkt se jmenuje Magistr a lze jej bezplatně otestovat.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 6. 3. seminář „Asistent pedagoga pro žáky s odlišným mateřským jazykem“ (Praha)
  • 7. 3. seminář „Kariéra? Začínáme ve škole!“ (Praha)
  • 11. 3. seminář „Úvod do problematiky začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem“ (z cyklu tří seminářů) (Praha)
  • 12. 3. Konference k mimořádným událostem ve škole (Praha)
  • 14. 3. konference Společně – ke spolupráci školy, rodiny a neziskových organizací (Brno)
  • 14. 3. Kulatý stůl SKAV a EDUin: Jak podporovat učitelskou profesi a udělat z ní ceněné povolání? (Praha)
  • 15. 3. Přednáška s diskusí na téma „První kroky k domácí škole“ (Praha)
Více akcí a podrobnosti ke každé z nich najdete v EDUkalendáři.
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články