Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Co přinesl týden 15. 12. – 21. 12. 2014
Témata týdne:Německý psychiatr a psycholog Manfred Spitzer je přesvědčen, že současný volný přístup dětí k technologiím povede k velkému rozšíření demence okolo roku 2050, dětem do 15 až 18 let by přístup k technologiím výrazně omezil (Echo). Zajímavé srovnání v přístupu k dětem v MŠ přináší zkušenost české matky, která strávila několik měsíců se svým dítětem ve Finsku (Deník Referendum). O omezování vzdělávání českého jazyka a české kultury na zahraničních univerzitách a o neblahých důsledcích pro českou kulturní diplomacii hovoří Jan Čulík (H70, Britské listy). Pod záštitou Národního ústavu pro vzdělávání proběhl seminář Proč zavádět český rámec kvalifikací. Dva komentáře EDUin: o tom, že vzdělávání ovládá neopozitivistické dogma (Britské listy) a o nepatřičné mlčenlivosti MŠMT (HN). Lidé, kteří propojují oblast kultury a vzdělávání: Jiří Raiterman za centrum současného umění DOX a Andrea Průchová za „vizuální“ projekt Fresh eye (Eduin, Britské listy). O informatickém myšlení s Petrem Naske a Danem Lessnerem.
Výrok týdne:
„Musíme děti učit, aby si hrály, dneska jsou na iPhonech, Facebooku a nevím kde. Svět je úplně jinde. (…) Dneska získat mechanizátora nebo agronoma – nejsou tyhle profese, dneska máme samé vysokoškoláky.“ Andrej Babiš se vyjádřil na téma vzdělávání a výchovy. Srovnejte s citací ze závěrečné zprávy projektu Česko hledá budoucnost (Glopolis): „V demokratické společnosti by se děti měly učit samostatně myslet a rozhodovat, umět vést i podřídit se vedení, tolerovat rozdíly v názorech, spolupracovat s druhými na společném díle, respektovat práva ostatních.“ Více ke zprávě Glopolis níže.
Novinky (výběr ze zajímavých událostí)
Inspirace z (a do) praxe
Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)