Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Jaký princip bude sledovat české školství – rozvoj nebo restrikce?

31. 8. 2015
EDUin
bEDUin

Co přinesl červenec a srpen

Témata prázdnin: Philip Zimbardo, americký psycholog a autor tzv. Stanfordského experimentu, dochází k pozoruhodným závěrům v otázce výchovy a vzdělání nastupující mužské generace. Nebo spíše “de-generace”? Recenzi přinesla Česká pozice. Dosavadní vývoj v oblasti internetového vzdělávání a tzv. Massive Open Online Courses (MOOC) mapuje článek serveru E15. O tom, kterak Hejného metoda učí děti pracovat s vlastní chybou, pojednává – mimo jiné – rozhovor s Lenkou Bořánkovou, učitelkou matematiky na ZŠ v Janovicích nad Úhlavou (iDNES.cz). V českém vzdělávání nelze očekávat revoluci. Tak by se daly zhodnotit dosavadní veřejná vystoupení Kateřiny Valachové, před prázdninami jmenované ministryně školství. Dokazuje to i červencový rozhovor pro mediální dům Mafra (iDNES.cz). Chceme-li vypěstovat v dětech touhu číst, neměli bychom jim protivit jazyk. Videorozhovor Boba Kartouse s Ondřejem Hausenblasem (Britské listy).

Výrok prázdnin:

”Je samozřejmě správné, aby české univerzity po vzoru německých univerzit nabízely uprchlíkům možnost bezplatného studia (…) Jsem rád, že se moje výzva k hledání konkrétních nástrojů pomoci uprchlíkům setkala s pozitivní reakcí akademické veřejnosti,” Mikuláš Bek, rektor MU v Brně.

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • HLAVNÍ TÉMATA ŠKOLNÍHO ROKU 2015/2016
    Zavedení inkluze do českých škol. Způsob, jakým přijímací zkoušky na české školy ovlivní český vzdělávací systém. Kariérní řád a jeho spuštění či odložení. Start Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Otevřené vzdělávání, jeho přítomnost a budoucnost. To jsou podle EDUin nejvýznamnější témata vzdělávání v roce 2015/2016. V prvních dvou případech jde zejména o přijetí prováděcích vyhlášek, které určí způsob aplikace novely školského zákona na českých školách. V případě kariérního řádu jde o to, zda se na něj najdou peníze a případný konečný design. V případě OP VVV jde hlavně o poučení z chyb a u otevřeného vzdělávání o samotné otevření tématu a jeho propagaci. Více k jednotlivým tématům najdete v tiskové zprávě EDUin.

Inspirace z (a do) praxe

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články