Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Proč se nám nedaří dobře vyučovat matematiku

19. 5. 2014
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 12.- 18.5. 2014

Témata týdne: Výsledky maturitních testů a písemek, Jiří Zlatuška o maturitě i školném, konec limonád a chipsů ve školách, platy učitelů poskočí o 1%, nové Perpetuum, Feřtek o Klausovi jr., Německy mluvící Praha v podání gymnazistů, do školství jde moc peněz,  videoblog o technickém vzdělávání, z reklamky zpátky do školy, LEGO hledá inovace v učení hrou, vozíčkáři mohou jen do čtvrtiny škol, spolužáci přes půl planety,  mladí vědci radí ministrům.

Výrok týdne:

„Co se vlastně změnilo či nezměnilo [ve výchovných ústavech? Po návštěvě ústavu v Králíkách říkáte, že ‚přílišné sblížení mezi chovanci a zaměstnanci atmosféře nepomůže‘, že ‚chovanci nabudou dojmu, že si mohou vše dovolit‘. Od vás, bývalého učitele a poté místopředsedy Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu a lidská práva mne to velmi překvapuje. Jak si, prosím, představujete výchovu dítěte a pubescenta, který nemá mít bližší vztahy se svými vychovateli? Na čem jiném může být založena výchova než na přátelském a blízkém vztahu, který umožňuje mladšímu identifikovat se s dospělým?“ Petr Václav, režisér filmu Marian, v otevřeném dopise ministru Chládkovi

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Výsledky maturitních testů. Ministr oznámil výsledky státem hodnocené části maturit a opět konstatoval propad v matematice. Média o tom široce informovala. Rozumnou obtížnost testů zpochybňuje v blogu Ondřej Šteffl a na totéž téma debatuje s ředitelem Jiřím Růžičkou v Českém rozhlase, výuku matematiky komentuje Oldřich Botlík v komentáři pro Mf Dnes a na stejné téma bloguje Václav Klaus ml., který už dříve položil otázku, zda potřebujeme tolik maturantů a upřesnil, z čeho maturovat. Tomáš Feřtek upozornil na Klausovu přibližnou práci s čísly.

  • Čistka ve školních automatech. Ministr Chládek oznámil své rozhodnutí vymýtit ze školních automatů sladkosti, chipsy a kávu a navýšit finance pro školní jídelny. Nová vyhláška má platit od příštího školního roku. Seznam doporučených zdravých potravin, které se budou moci ve školách prodávat, sestavil kulatý stůl odborníků na zdravý životní styl.

  • Novela zákona zruší lékařské nálepky. Podporu budou moci využívat všechny děti, které ji potřebují. Financování škol, které vzdělávají děti s různými potřebami, bude spravedlivější. Přínos novely komentuje EDUin v tiskové zprávě.
  • Jak to chodí ve výchovných zařízeních? Ministerstvo školství je hodlá modernizovat, lépe zabezpečit a vzdělávat jejich pracovníky. Význam prevence se potvrzuje například v dětském domově v Býchorech. Před razantními kroky varuje režisér Petr Václav, který své postřehy ohledně praxe ve výchovných ústavech líčí v otevřeném dopise ministrovi.

Inspirace z (a do) praxe

  • Gymnazisté napsali encyklopedii. KnihuNěmecky mluvící Praha“ vytvořili studenti pražského Gymnázia Na Zatlance. Podívejte se na reportáž ČT o autorech, přečtěte si rozhovor s jejich učitelem, Radkem Aubrechtem.
  • Máte skvělý nápad, jak propojit hru a vzdělávání? Přihlaste jej do soutěže Play2Learn, kterou vyhlašuje Ashoka ve spolupráci s nadací LEGO. Uzávěrka je 25. června, 10 vítězů čekají ceny v celkové hodnotě 200.000 dolarů.
  • Vychází nové Perpetuum. Časopis společnosti Scio, který je k mání v tištěné i elektronické podobě, přináší mimo jiné rozhovor se Soňou Hermochovou, článek na téma wifi ve škole a zajímavý text o neuromýtech.
  • Studenti postaví univerzitu. Videoblog Petra Hynka přibližuje záměr založit novou technickou univerzitu.
  • Chcete, aby vaše škola byla světová? Zapojte se do projektu La Ngonpo, který propojuje žáky z Indie a Čech.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 20.5.  50. Výročí systému školního stravování (konference, Praha)
  • 22.5.  Založit školu…?! (workshop, Praha)
  • 23.5.  2. kulatý stůl ČŠU v Poslanecké sněmovně (Praha)
  • 28.5.  Horizont 2020 – vize, inovace, změna (konference, Praha)
  • 29.5.  Exkurze po školních zahradách (Praha, Český Brod, Sluštice)
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články