Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 16/2012

30. 4. 2012
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 23.‒29. 4. 2012

Klíčová témata týdne:

revize RVP ZV, prázdný post ministra školství, maturitní zkouška, zápisné na VŠ

Výrok týdne:

„Diskuse neprobíhá v žádném utajení, pracovní skupiny připravily pracovní materiál a tento pracovní materiál chtějí nyní konzultovat s dalšími pedagogy. (…) Všichni občané České republiky budou mít možnost zapojit se do této diskuse, která se plánuje na květen.” Jiřina Tichá, ředitelka odboru předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání MŠMT, o revizi RVP ZV v rozhovoru pro Radiožurnál (31. minuta)

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Na MŠMT proběhly diskusní semináře s učiteli o úpravách Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV), o výsledcích debat zatím ministerstvo neinformovalo. EDUin získal informaci o změnách v sexuální výchověshrnuje dosavadní průběh úprav RVP ZV a dosud známé, skoupé informace z MŠMT. Zdeněk Slejška v rozhovoru pro Radiožurnál (31. minuta nahrávky) kritizuje to, že MŠMT nepřizvalo k debatě již zpočátku odborníky na kurikulum, nevysvětlilo cíle úprav a nezveřejnilo analýzu RVP, která by odůvodňovala předložené změny. Oponovala mu Jiřina Tichá z MŠMT.
  •  

  • Učitelé si stále více stěžují na zhoršující se chování dětí ve škole a tvrdí, že děti nemají o učení zájem, rodiče se o školu nezajímají a učitelé jsou stále častěji šikanováni. Porovnejme s dalšími zprávami: na Slovensku běží reality show ze školního prostředí – Trieda 9.A. Vladimír Burjan komentuje, proč žáky vstoupující do tohoto projektu škola nebavila a kdo za to může. Pavlína Hublová v blogu porovnává přístupy dvou učitelek a dopady jejich jednání na žáky, které se „táhnou“ až na 2. stupeň. A do třetice 5 kroků k efektivní škole z amerického prostředí – je to až taková utopie?
  •  

  • Správní soud dosud nevyřídil 8 žalob loňských maturantů na průběh a výsledky maturitní zkoušky. Nové maturity jsou již přitom za dveřmi a CERMAT vydal pozoruhodného Žákovského průvodce maturitní zkouškou 2012, který má „jednoduše“ na 21 stranách vysvětlit maturantům, o co vlastně půjde. O image státních maturit na sociálních sítích se ministerstvu za necelý milion postará soukromá firma Honeypot, s.r.o.
  •  

  • MŠMT by mohl vést profesor Petr Fiala. Radek John post ministra školství komentoval pro Mf Dnes: „Každý sebevrah, který do toho půjde, je dobrý.“
  •  

  • Studentům na VŠ hrozí zápisné – Tomáš Feřtek vysvětluje, proč na rozdíl od školného je zápisné špatným krokem. Daniel Münich publikoval několik jasných kroků, jak zefektivnit financování vysokých škol – ideální podklad k diskusi pro budoucího ministra. K tématu doporučujeme blog O. Šteffla o tom, jak se v zahraničí rozpadá monopol s vysokoškolskými tituly.
  •  

  • OECD doporučuje České republice vytvořit kurikulum pro děti ve věku 0-3 roky a doplnit tak Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.

Inspirace z praxe

  • Centrum občanského vzdělávání vydalo novou publikaci „Výchova k občanství: Doplňující koncepce k současnému kurikulu“ (ke stažení zde). Autoři v předmluvě uvádějí: „Zda (publikace) přispěje i k revizi výchovy k občanství v závazných kurikulárních dokumentech, které dosud obsahově trpí absencí konsenzuálně sdíleného smyslu oboru a vykazují proto rysy nekoncepčnosti, si autoři netroufají odhadnout.“

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 3. a 9. 5. CEDU: konference „ČESKÉ DĚTI A ANGAŽOVANOST. PROSPĚCH: dostatečný“ (Ostrov a Brno)
  • APERIO: přednáška s diskusí – Jak funguje domácí škola? (Praha)
  • 11. 5. Naučné středisko ekologické výchovy Kladno – Čabárna, o.p.s: „Konference pedagogů“ (Kladno)
  • 11. 5. konference „Autoři, knihy, knihovny, technologie, právo, věda a etika v době internetu aneb Pokus o mapování problému“ (Praha)
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články