Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 29/2013: Pošlete otázku příštímu ministrovi školství a proč v Číně zakázali domácí úkoly

16. 9. 2013
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 9. 9.–15. 9.

Témata týdne:

Pošlete otázku příštímu ministrovi školství, začíná debata o škodlivosti dabingu, odvolán další ředitel odboru evropských fondů, v Číně zakázali domácí úkoly a učitelé potřebují více podpory a méně kontroly.

Výrok týdne:

… pohled, že potřebujeme víc řemeslníků a méně vysokoškoláků, je falešný. Je nesmysl, aby se lidé dělili na ty, kteří budou studovat, a ty, kteří na to takzvaně nemají a kteří budou živit svojí prací ty vědce a vysokoškoláky. To je zastaralý pohled, pohled dřívější průmyslové společnosti. Dnes už neexistují hranice mezi akademickým světem a světem výroby. A musí tu být možnost, aby – když je někdo dobrý řemeslník – se z něj později mohl stát i inženýr, když bude na to mít schopnosti.  Náměstek ředitele pro vzdělávání OECD Andreas Schleicher v rozhovoru pro Lidové noviny.

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • U testů podzimního kola maturit uspělo šedesát procent studentů. Propadlo 5 652 z 13 349 studentů, kteří zkoušku skládali. Největší potíže opět způsobila matematika, kde jich neuspěla polovina.  Prozatímní výsledky shrnuje článek na idnes.cz. Upozornění na to, co se od jara v maturitě zlepšilo, najdete na eduin.cz. Kromě on-line databáze výsledků všech škol je to především podrobnější výpis pro každého studenta, kde najde svoji úspěšnost v každé úloze, včetně těch otevřených.  To ještě na jaře nebylo možné.  Informace, jak se odvolat, nabízejí stránky Ministerstva školství.
  • Škodí dabing jazykové výuce?  Reakce na výzvu České středoškolské unie k omezení dabingu je poměrně živá. Poslechněte si reportáž ČRo a shrnující článek najdete i v aktuálním čísle Respektu (příští týden na eduin.cz). Adam Šůra v něm upozorňuje, že ČT letos odvysílala pouze 6 % zahraničních filmů v původním znění s titulky. Nejspíš i proto patříme k zemím s nejnižší znalostí angličtiny, jak se můžete přesvědčit na webu languageknowledge.eu.
  • Co máme chtít od nového ministra či ministryně?  Pokud se chcete na něco zeptat příštího možného ministra či ministryně školství, máte ideální příležitost ve čtvrtek dopoledne, kdy se koná předvolební debata o vzdělávání. Pokud nemáte čas, nebo do Prahy daleko, zanechte svou otázku v diskusi pod touto pozvánkou.  Pro inspiraci si můžete přečíst, jakých pět kroků ke zlepšení školství navrhuje příštímu ministrovi bloger a učitel Jakub Mráček.
  • Podporovat odborné vzdělání se i nadále nevyplatí. Na fakt, že nepřijetí novely zákona o dani z příjmu oddálilo daňová zvýhodnění firmám a podnikatelům, kteří se zapojují do odborného vzdělávání, upozorňuje Česká škola.
  • Odvolán další ředitel sekce řízení čerpání evropských peněz. Na horké pozici na ministerstvu školství další změna, kterou podrobněji komentuje Česká pozice. Jak vidí situaci okolo peněz z evropských fondů ministerstvo, si můžete přečíst v pravidelném zpravodaji Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace.
  • Šest hodin debaty o tom, jak a proč založit novou školu. Záznam vystoupení více než dvaceti řečníků ze sobotního šestihodinového setkáni v divadle Kampa si můžete poslechnout v pohodlí domova a vybrat si jen to, co vás zajímá.
  • Méně stresu v Číně a spravedlivější Amerika. Kupodivu i v Číně už si všimli, že stres vzdělávání neprospívá a jedno z přijatých opatření zakazuje dělit děti na pokročilejší a pomalejší, jiné zase omezuje testy a zakazuje domácí úkoly. Čtěte kompletní seznam opatření  v angličtině nebo český souhrn v prvním čísle výběru z anglicky psaných zdrojů, který upozorňuje i na návrh amerického prezidenta vytvořit žebříčky škol podle jiných kritérií, než je úspěšnost a výkon.

Inspirace z (a do) praxe

  • Zaregistrujte se u studentských voleb:  Termín je sice prodloužen, ale končí v úterý 17. září.
  • Vzdělávání pro rodiče: Pokud se chcete zlepšit ve výchově nejen svých dětí, podívejte se na nevychova.cz.
  • Drilování online:  Server nabízející placené procvičování od slovíček po zeměpis se jmenuje příznačně Drill & Skill
  • Otestujte svoji angličtinu: Zdarma se můžete nechat otestovat pomocí mezinárodně uznávaných zkoušek. Testování proběhne 25.–30. listopadu, registrace do konce října u vybraných jazykových škol.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  •   18. Vědecký jarmark ČVUT (Praha)
  •   23. Konference Podpora vícejazyčnosti ve školách (Praha)
  •   25. EduFórum – Jedenácté setkání v Praze
  •   26. Kulatý stůl ke Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2020 (Praha)

 

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články