Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Co přinesl týden 1. 11. – 7. 11. 2021
„Problém podle mě je, že se to netematizuje. Škola by měla od začátku říkat, že to problém je a jak ho případně řešit. To ale většinou nedělá a pak ti, kterým se něco takového stane, často nevědí, že se můžou ohradit nebo jak to řešit. Často se stydí, šokuje je to, mají strach, že je to staví do divné role,“ říká v rozhovoru o sexuální výchově a také o sexuálním obtěžování na školách Johanna Nejedlová z neziskové organizace Konsent (respekt.cz).
Zářijové premiéře prvního dílu seriálu Ochránce předcházelo promítání před vybraným publikem. Tvůrci s napětím čekali především na první ohlasy od učitelů. V deseti dílech totiž seriál otvírá deset dilemat, se kterými se české školy potýkají, ale nemají pro ně jednoduché řešení nebo je řešit neumí. Navíc o nich vypráví dosud nevídaným způsobem, totiž na půdorysu detektivního příběhu.
Už tato předpremiérová promítání naznačila, že témata jednotlivých dílů budou mezi lidmi rezonovat, a to se v posledních deseti týdnech také potvrdilo. Ochránce se stal po deset nedělních večerů jednoznačnou jedničkou statistik sledovanosti. „Seriál je úspěšný i na webu, na ČT edu jde v posledních dvou měsících o nejnavštěvovanější tematickou sekci. Uživatelé-učitelé se zajímají zejména o rozhovory s odborníky na témata jednotlivých dílů a také o podpůrné materiály a metodiky,“ říká Alžběta Plívová z České televize.
„Odezva byla větší a pozitivnější, než jsme čekali,“ říká spolutvůrce scénáře Tomáš Feřtek. Některé z epizod podle něj ukázaly, kde jsou ve školství citlivá místa. „Například díl o dívce, která nechodila do školy, si někteří vyložili jako útok proti domácímu vzdělávání, jiní zase jako útok na tradiční školu. Podobně u epizody Hidžáb jsme dostali jako reakci nadávky v celém spektru. Byl to díl o zbytečnosti kulturních válek, ale dost přesně ukázal v realitě, jak kulturní války fungují,“ dodává spolutvůrce scénáře. V neděli 7. listopadu odvysílala Česká televize poslední díl seriálu, obtížné otázky, které otevřel, ale zůstávají.
Zaujal vás seriál Ochránce a témata, která otevírá?
Poslechněte si:
Přečtěte si, co k tématům otevřeným v seriálu Ochránce napsaly autorky Eduzínu: