Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Dva vzdělávací programy v jedné škole – jak omezit vzájemnou nevraživost a vytvořit bezpečné prostředí

Jaká jsou úskalí, pokud se nabízí dva vzdělávací programy v rámci jedné školy? O tom na podzimní konferenci Jak se dělá lepší škola hovořila Mirka Kellovská, zástupkyně ředitele pro Montessori program v ZŠ Na Beránku v Praze 12.

IMG_7731 (1)

Konference Lepší škola 2023 (c) Kateřina Lánská

Základní škola Na Beránku je větší městskou školu, přičemž Montessori vzdělávací větev navštěvuje v současné době 330 žáků a větev tradiční s prvky programu Začít spolu kolem 750 žáků. Ve svém příspěvku se soustředila především na organizační otázky, jak nastavit kompetence zástupci ředitele kapacitně menšího programu, který má odlišné potřeby z hlediska jeho provozu a organizace práce, či zda lze v rámci takové školy propojovat výuku, žáky, rodiče či sdílet učitele. 

Společně s ní vystoupila Jana Neumajerová, která se od roku 2017 podílí na vedení spolku Montessori cesta, který podporuje v ZŠ Na Beránku podporuje Montessori program. Dlouhodobě se snaží o propojení rodičů se školou, vzájemné pochopení, podporu a spolupráci, např. při vzniku zahrady, školní farmy a úpravách interiéru školy. Zkušenosti se zapojováním rodičů do života školy předává dál i díky působení v Unii rodičů.

Poslechněte si záznam jejich vystoupení na podzimní konferenci Jak se dělá lepší škola 2023, která se konala 7. listopadu 2023 v Praze.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články