Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Odborná porota vybrala devět finalistů ceny Eduína 2013. Začíná veřejné hlasování.
Z 68 nominovaných projektů vybrala sedmičlenná odborná porota devět finalistů. O nich bude veřejnost hlasovat od 14. do 24. října a rozhodne tak, kdo získá Cenu veřejnosti.
Praha, 1. října 2013 – O vítězi ceny Eduína 2013 rozhodne kromě odborné poroty i veřejnost. Na stránce eduina.cz dnes odstartovalo veřejné on-line hlasování, v jehož rámci může každý zájemce dát tři hlasy třem projektům, které považuje za nejpřínosnější inovaci v oblasti vzdělávání. Cenu vyhlásil v květnu tohoto roku EDUin ve spolupráci s českým Googlem. Na vyhlášení 30. října bude nejzajímavějším projektům udělena Cena odborné poroty, Cena veřejnosti a český Google udělí samostatně Cenu za využití technologií ve vzdělávání.
Mezi devíti projekty, které z nominací vybrala minulý týden sedmičlenná odborná porota, jsou jak projekty, které jsou založené především na využití technologií, tak ty, které se soustřeďují na propojování škol, žáků, rodičů a komunity. Některé z nich se snaží o metodickou podporu škol, jiné se orientují na vzdělávání probíhající mimo školu. Z těchto devíti finalistů vybere odborná porota svého favorita a zároveň může veřejnost v termínu 14.-24. října HLASOVAT o tom, kdo ji nejvíce zaujal. Nabízíme výčet finalistů se stručnými informacemi a linkem na weby, kde je možné se o každém z nich dozvědět víc:
Experimentování s fyzikou po vzoru pouličních kejklířů, které má diváky nadchnout. Učitele může inspirovat, jak by bylo možné učit fyziku způsobem, který ji představí jako dobrodružství poznávání. http://www.udif.cz/
Audiovizuální lekce pomáhající učitelům při práci v hodinách humanitních předmětů jsou součástí dlouhodobé aktivity programu Jeden svět na školách. Ten se soustřeďuje na rozvíjení občanských dovedností a kompetencí. http://www.jsns.cz/
Portál občanského sdružení ABECEDA nabízí návody, podporu a příklady dobré praxe v oblasti čtenářské gramotnosti, mediální výchovy, tvůrčího psaní a projektové výuky. http://www.ctenarska-gramotnost.cz/
Program propojující už pět let studenty s manažery a lidmi z praxe. Nabízí ojedinělou možnost navštívit pracoviště odborníka (mentora) a porovnat to, co jsem se dozvěděl ve škole, s požadavky reálného života. http://mentoring.cvut.cz/
Na příkladu rodičovských kaváren v pražské ZŠ Kunratice se můžete seznámit se způsobem, jak rodiče nenásilně informovat o nových trendech ve vzdělávání a využít jejich potenciálu ke spolupráci. Více na stránkách rodicevitani.cz.
Program podporující proměny školních zahrad v inspirativní prostředí rozvíjející dovednosti, tvořivost a fantazii dětí. Je zároveň metodickou pomůckou, která školy i žáky učí, jak postupovat při realizaci náročného projektu. www.promenyproskoly.cz
Způsob, jak každý den propojovat ty, kteří něco umí, s těmi, kdo se chtějí něco naučit. Příklad, že vzdělávání se neodehrává jen ve škole. Příležitostí, jak se něco naučit, je mnohem víc, jen musíte vědět, kde je hledat. http://www.naucmese.cz/
On-line prostředí, ve kterém se mohou učitelé navzájem inspirovat a informovat o svých zkušenostech. Portál, který u mnohých učitelů změnil způsob, jakým uvažují o své práci. http://rvp.cz/
Geolokační vzdělávací hra informující o historických a přírodních unikátech ve Veltrusech prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu. Příklad, jak přiblížit veřejnosti jakékoli místo v České republice. http://m77.cz/mgame
Hlasovat lze na www.eduin.cz/hlasuj/. Přehled všech nominací a pravidla soutěže najdete ZDE.
Složení sedmičlenné poroty s profily jednotlivých porotců najdete ZDE.
Michal Kaderka, rodič, předseda odborné poroty, řekl: „Už sám fakt, že se devět projektů probojovalo do finále v opravdu velké konkurenci skoro sedmi desítek konkurentů, znamená, že jde o mimořádné počiny. Přinejmenším dalších deset jim totiž velmi těsně dýchalo na záda. Je to jednoznačný signál, že vynikajících inovativních aktivit je v České republice mnoho a přinejmenším v této oblasti rozhodně neplatí, že se kvalita vzdělávání a jeho podpory snižuje. Odborná komise se shodla, že jde o velmi pozitivní zprávu o vývoji v posledních letech.“